Klacht Eneco: Misbruik van monopoliepositie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 292283
Gebruiker
P.I.M. Hopman
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Vanmiddag een klacht ingediend en een reactie ontvangen van Eneco. Wat schets mijn verbazing?
Reactie Eneco; Beste mevrouw Hopman, Dank voor het indienen van uw klacht. De administratiekosten zijn herzien waardoor u ze niet meer betaald. Echter maken wij ook kosten voor de automatische incasso's, vandaar dat we de administratiekosten in het leven hebben geroepen. Uiteindelijk heeft u hier geen last meer van en noteren we het nog wel op de nota, maar ontvang je hetzelfde bedrag aan korting. Hopelijk weet u zo voldoende. Met vriendelijke groet, Danielle Eneco Webcare
Mijn klacht ging nu net over het feit dat ik 6 euro betaal aan administratiekosten. Zowel in 2016 als in 2017. De zin; "Uiteindelijk heeft u hier geen last meer van en noteren we het nog wel op de nota, maar ontvang je hetzelfde bedrag aan korting", is dus een leugen aangezien ik in twee jaar 2x 6 euro heb betaald.
Eneco neemt mijn klacht niet serieus. Reageert ook niet op mijn mededeling dat mijn buurvrouw geluk heeft gehad met volledige korting op haar administratiekosten.

De oplossing

Ik wil dus een serieuze reactie op mijn klacht en ontvang 12 euro retour van Eneco.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw Hopman,

    Wat jammer dat de zaken zo zijn opgelopen dat het nodig is geweest om een klacht in te dienen.
    Ik help U hier graag bij.

    De administratiekosten die Eneco in rekening brengt staan vermeld op de overeenkomst.
    Het verbaasd mij om te vernemen dat uw buren deze kosten niet zouden hebben. Ik zie dat U dit ook heeft besproken met een collega.
    Ik zou hier graag zelf ook naar kunnen kijken. Wil U in de privé opmerkingen aangeven om welk adres het dan gaat?

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Uw vraag is mij helemaal duidelijk, ik zou echter graag willen weten op welk adres ik kan zoeken voor deze vergelijking.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Bedankt mevrouw Hopman,
    Ik heb nu de feiten naast elkaar kunnen bekijken.
    De administratiekosten die bij U in rekeningen worden gebracht zijn terecht, U krijgt ook korting omdat u betaald met de automatische incasso. Hierdoor betaald U nu die €6.
    Bij uw buurvrouw speelt er iets anders. Daar kan ik echter namens haar hier niet op in gaan.
    Er is dus helaas geen sprake van een restitutie van €12.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P.I.M. Hopman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing aangeboden en men legt niet uit waarom de administratiekosten bij mij zijn verhoogd en bij mijn buurvrouw niet. Ik vind dat ik onbeschoft ben behandeld en eneco gebruikt gewoon zijn machtspositie omdat zij weten dat ik niet v weg kan vanwege de stadsverwarming. Mijn klacht heb ik doorgegeven aan het programma Kassa.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen