Klacht Eneco: Misleidend informatie bij aanbieden nieuwe contract

Marileneguinan@icloud.com

Mijn Klacht
Hallo,

Onlangs is Eneco bij me aan de deur geweest om over te stappen. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aantrekkelijk kon zijn. Bij nader inzien was dat niet het geval en wilde ik er vanaf maar toen ik belde bleekt dat niet meer mogelijk het moest binnen 14 dagen.
De dames die aan de deur kwamen hadden gezegd dat ik 14 dagen de tijd had om me te bedenken, ook in een begeleide schrijven staat dat ik 14 dagen bedenktijd heb. Dit is misleidend want als ik er blijkt dat ik me nu binnen 14 dagen mag bedenken heb ik maar 13 dagen bedenktijd en niet 14 zoals overal aangegeven (behalve op het contract).

Nu zit ik aan een 3 jarige contract vast die zeer onrustig is en een boete van €250 euro maar alleen op voorwaarden dat ik meer dan 3 volle jaren (tot 1-4-2019) bij ze blijft met dit contract

Onverstap annuleren zonder financiële gevolgen en de misleidend info niet meer gebruiken om dit soort problemen voorkomen.m

Eneco
    Dank voor het kenbaar maken van uw ongenoegen. We vinden het erg jammer dat u ons aanbod zeer ongunstig vindt. We doen namelijk ons best om een zo goed mogelijk aanbod samen te stellen én om u duidelijk inzage te geven in de termijn van annuleren. Ook vinden we het belangrijk om u de wettelijk bepaalde annuleringstermijn te bieden. Deze is vastgesteld op 14 dagen. We hebben uw annulering 1 dag te laat ontvangen, waardoor de contracten rechtsgeldig zijn.

We zien in deze kwestie geen aanleiding om af te wijken van ons standpunt.

Groet,
    Mike, Eneco
    Marileneguinan@icloud.com
    Goedendag,
    dAt is hem juist ze hebben geen 14 dagen gewacht zoals ik al zei. Op 12 januari zijn ze aan de deur geweest en zou recht hebben op 14 bedenktijd volgens hun, ik heb het nog aan ze nagevraagd of het vanaf nu (de 12 was) maar ze zeiden van niet dat ze pas ingingen bij ontvangst van het contract. Deze is gedateerd op 13 januari en viel bij mij op 14 januari jn de brievenbus en ik heb ze op 27 januari gebeld dat ik ervan af wou. Naar mijn inzien zit er dus maar 13 dagen bedenktijd.

Ook een klacht indienen over Eneco?