Klacht Eneco: Misleidende aanbiedingen per email door Eneco

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 262301
Gebruiker
gjgijsbert
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik was geinteresseerd in een actie die Eneco heeft met een thermostaat en Philips Hue lampen. Ik ontving daar een email over met in de onderwerpsregel: "Zet met Toon en Philips Hue lampen de sfeer in huis helemaal naar je hand." Als je vervolgens doorklikt, zijn de lampen verdwenen en vervangen door rookmelders. Bellen met Eneco levert niets op. De lampen zijn er niet meer. Dit vind ik misleiding. Excuses als een vergissing ("een foutje met de email") accepteer ik niet. Dat ik overwoog om over te stappen van Nuon naar Eneco maakte geen enkele indruk.

De oplossing

De oplossing is dat Eneco alsnog voor mij die lampen regelt als extra bij de thermostaat. De medewerker aan de telefoon verwees mij notabene door naar de Mediamarkt om de lampen daar zelf te kopen.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw Schinkel,

    Leuk dat je interesse hebt in Toon!
    Zonde dat de actie niet meer gold toen jij Toon met het Philips Hue pakket aan wilde vragen. De voorwaarden is dat de actie loopt zolang de voorraad strekt. De lampen kunnen wij niet meer leveren. Het alternatief is de actie met rookmelders, waar wij jou graag blij mee willen maken.
    Sorry voor het ongemak in ieder geval.

    Met vriendelijke groet,
    Danielle
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    gjgijsbert
    Datum
    Het gaat er mij juist om dat jullie klanten met foute mails misleiden. En met een rookmelder ben ik niet geholpen. Jullie moeten verantwoordelijkheid nemen voor foute communicatie en niet daar ook weer vrolijk overheen stappen in de reactie. Ik heb het helemaal gehad met jullie. Probeer een klant echt eens binnen te halen!
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw Schinkel,

    Misleiden is zeker niet onze bedoeling geweest. Het is een foutje geweest, wat naar ons weten de beste kan overkomen. Het Philips Hue pakket kunnen wij niet regelen, vandaar het alternatief.
    Jammer om te vernemen dat we niet verder komen. Mocht je andere mogelijkheden willen bespreken dan kun je bellen op 0800-550 3550 waar mijn collega's van de desbetreffende afdeling je graag te woord staan.

    Met vriendelijke groet,
    Danielle
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
gjgijsbert
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik ben nog steeds ontevreden. De mailtjes blijven nog gewoon verzonden worden! Eneco blijft misleiden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen