Opgelost door Eneco: Misleidende deur-aan-deur verkoop

content Opgelost
A.M. Meerdink

Zojuist een verkoper van Eneco aan de deur gehad. Of het klopte dat ik in het verleden klant bij Eneco ben geweest. Nee, dat waren de vorige bewoners, maar goed, administratief foutje kan gebeuren. Volgende vraag wat ik in hemelsnaam bij Pure Energie deed. Nu vond ik dat al een wat vreemde formulering, maar ik was nog best bereid om daar antwoord op te geven, namelijk dat het een van de groenste leveranciers is. Toen wist mevrouw me te vertellen dat Eneco er alleen niet als groenste uitkomt, omdat er af en toe wat foldertjes worden uitgedeeld en daar wat bomen voor moeten worden gekapt. Een hoop onzin dacht ik direct en ik was er dan ook wel klaar mee. Haar uitbrander dat Eneco een stuk goedkoper was, bracht me niet op andere gedachten. Net daarom nog maar even gecheckt welk cijfer Eneco krijgt van de Consumentenbond, een 7,2. En in hun rapport spreken ze nergens van een paar foldertjes die het cijfer omlaag halen. Misleidende verkoop dus.

Betere argumenten en eerlijke informatie bij deur-aan-deur verkoop.

Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding!

Ik kan mij goed voorstellen dat u dit zo ziet. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

Het is geenszins de bedoeling om u verkeerd te informeren. Er zijn argumenten genoeg om te kiezen voor Eneco of voor Pure Energie.

Mag ik aannemen dat dit heeft plaatsgevonden op de locatie die u heeft aangegeven bij uw gegevens?
    Hiermee kan ik melding maken over deze aanpak en er voor zorgen dat de betreffende medewerker hierop aangesproken kan worden.

Ik verneem graag van u.

Vincent
    Eneco Webcare

A.M. Meerdink

Ook een klacht indienen over Eneco?