Opgelost door Eneco: Misleiding bij colportage in Vledder (Dr)

Vledder

Vrijdag 10-1-2014 rond 16.00 uur bezoek gekregen van colporteur met Eneco-jas aan. Mijn vraag of hij van Eneco was, werd niet bevestigend beantwoord. Hij weigerde zich te legitimeren. Leek me geen zuivere koffie. Heb hem gevraagd ons huis te verlaten, wat hij ook deed. Komt u dit bekend voor?
We zijn in het gesprek dus niet zover gekomen, dat hij wel het energiebedrijf noemde, dat hij wel vertegenwoordigde, maar in zijn krabbels werd wel gerept over Enexis.

Indien mogelijk gaarne duidelijkheid van u, of er inderdaad op dat tijdstip mensen van een energiebedrijf bezig waren met dergelijke misleidende huis-aan-huis- acties.

Eneco
    Geachte heer Lageman,Bedankt voor uw bericht. Dit klinkt inderdaad niet als zuivere koffie. Een medewerker van Eneco zal zich te allen tijde moeten kunnen legitimeren. Ik ga uiteraard proberen te achterhalen of er rond dat tijdstip colporteurs in uw postcodegebied rondliepen. Enexis is overigens uw netbeheerder, dat staat geheel los van Eneco. Wel mijn complimenten dat u zo alert bent geweest en dit kenbaar maakt.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Vledder
    Het was ons bekend dat Eneco en Enexis geheel los van elkaar staan. Ik vond het juist daarom vreemd de naam Enexis aan te treffen in zijn krabbels.
    Eneco
    Geachte heer,Zoals beloofd zou ik er nog even op terugkomen. Ik heb navraag gedaan en op 10 januari zijn er inderdaad colporteurs in Vledder aan het werk geweest, alleen niet op uw postcode 8381DD.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Vledder
    Eneco heeft direct alles gedaan, wat volgens mij in haar vermogen lag. Men heeft o.m. intern nagetrokken of er op dat tijdstip Eneco colportage in Vledder heeft plaatsgevonden. Dit bleek zo te zijn, zij het elders in het dorp Vledder.
    zie boven