Opgelost door Eneco: Mislukken van incasseren van betalingsregeling. Grote klantonvriendelijkheid.

Jas

Na verhuizing, in juni telefonisch een betalingsregeling(voorstel van Eneco!!) voor de eindafrekening afgesproken met Eneco, 4 x 100,- euro per maand per automatische incasso. Automatische incasso liep al jaren bij Eneco voor de maandelijkse energie kosten, dus alles was geregeld dacht ik. Op 6 december ineens een brief van een gerechtsdeurwaarder om nu 400,- plus extra gerechtsdeurwaarderskosten over te maken. Nooit een brief van Eneco ontvangen in de tussenliggende maanden. Eneco opgebeld, telefoniste gaf toe dat de schuld ook bij Eneco lag, maar dat Eneco niet gaat delen in de kosten die voor de gerechtsdeurwaarder moeten worden betaald. Dit lijkt mij namelijk een elegante en klantvriendelijke manier om dit soort dingen op te lossen. Eneco heeft lak aan haar klanten of heeft teveel klanten om er zuinig op te zijn, ook al gezien de keuze van de gerechtsdeurwaarder Groenewegen en partners. Hoe ik daar te woord werd gestaan daar lusten de honden geen brood van.

Zorgen dat het aanbieden van een betalingsregeling per automatische incasso ook echt gaat werken! Lukt dit niet, dan ook zo fair zijn om dit toe te geven en mensen niet opzadelen met extra onnodige kosten. Verder meer menselijkheid, empathie, souplesse en niet worden afgeschilderd als een crimineel die niet wil betalen. En dat Jeroen de Haas zich niet met dit soort kleine dingetjes bezig houdt, zoals de telefoniste zei, is jammer want hij heeft zijn baan dankzij al die klanten die zijn aangewezen op grootmachten zoals onder andere energiemaatschappij Eneco. Ooit heb ik me na vele jaren klant te zijn geweest, per enquête lovend uitgelaten over Eneco, dat trek ik terug.

Eneco
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Op het postcode en huisnummer wat u doorgeeft, staat of stond niemand aangemeld onder de naam Smit. Ik verzoek u uw klantnummer te sturen naar onlineservice@eneco.nl. Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    Eneco
    Geachte mevrouw Smit,Ik vind het prettig dat ik het een en ander uit heb kunnen leggen met betrekking tot het betalen van de termijnen uit de regeling na een eindnota. Ik dank u voor uw openhartigheid en hoop dat ik met mijn uitleg enige duidelijkheid heb geschept.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    Jas
    Ben zeer tevreden over het prettige en menselijke contact met Eneco via Martijn van der Vlist, klantadviseur. Ook hulde voor het openstaan en het inlevingsvermogen ten aanzien van mijn klacht. Een en ander is naar tevredenheid opgelost.

Jas

Ook een klacht indienen over Eneco?