Klacht Eneco: Moet dubbel betalen voor gas.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 134729
Gebruiker
Svetlana
Datum
6 reacties

Details

De klacht

In de huidige jaarnota staan fouten. Eneco heeft het gas bijna dubbel in rekening gebracht. Het staat in de jaarnota:
Gas (m3) 413 17411 17822 1 1.00487 12-10-2014 17-10-2014
Gas (m3) 566 17822 18390 1 0.99648 17-10-2014 15-10-2015

Wij hebben voor gas tot 17822 m3 in 2014 betaald. In de Jaarnota van vorige jaar ( Jaarnota 2014) staat:
Gas (m3) 624 17200 17822 1 1.00322 12-10-2013 17-10-2014
Het klachtformulier op site werkt niet. Volgens andere gebruikers werkt deze site meer dan jaar niet, maar Eneco adviseert alleen deze site te gebruiken.

De oplossing

Wij willen graag alleen voor gebruikte gas betalen. Wij willen graag van Eneco de juiste berekeningen en aangepaste jaarnota binnen 2 weken ontvangen. Maandbedrag voor het volgende jaar moet ook worden aangepast.

6 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw Wijnker,

    Ik kan me goed voorstellen dat u ons om een opheldering vraagt over de jaarnota. Ik heb uw vraag intern uitgezet en u ontvangt binnen 5 werkdagen mijn reactie. Weet u zo voldoende?

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Svetlana
    Datum
    Geachte Audrey,
    Wij hopen dat na 5 dagen Eneco met een oplossing komt.

    Met vriendelijke groet,
    S.Wijnker
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw Wijnker,

    Wij brengen op de jaarnota 979 m3 bij u in rekening. Het verbruik van 12 oktober 2014 tot 17 oktober 2014 is 413 m3 en het verbruik van 17 oktober 2014 tot 15 oktober 2015 is 566 m3. De verwarring ontstaat in het verbruik dat u berekend krijgt tussen 12 oktober 2014 en 17 oktober 2014. De eindstand is juist. Als wij de stand opnieuw berekenen, dan wordt het verbruik alleen verschoven per periode. Dit betekent concreet dat dit financieel niet gewijzigd wordt en u geen dubbele kosten betaalt. Weet u zo voldoende?

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    Svetlana
    Datum
    Geachte Audrey,
    Ik betwijfel dat U onze klacht serieus hebt genomen. Als U dit wel heeft gedaan dan heeft U de beginstand gezien. Wij hebben in 2014 (jullie jaarnota van het vorige jaar) voor gas tot de stand van 17822 m3 al betaald. In de Jaarnota van vorige jaar ( Jaarnota 2014) staat:
    Gas (m3) 624 17200 17822 1 1.00322 12-10-2013 17-10-2014
    Kunnen de medewerkers van Eneco niet rekenen?
    Eindstand is 18390. Beginstand is 18390 m3.
    Eneco rekent bedrag voor 979 m3, maar moet voor 568 m3
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw Wijnker,

    Bedankt voor uw reactie. We hebben uw klacht opnieuw onderzocht en je ontvangt binnen enkele dagen een correctienota. Weet u zo voldoende?

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare
  6. Auteur
    Svetlana
    Datum
    Ik moest opnieuw Eneco bellen en alles opnieuw uitleggen voordat Eneco medewerker mijn klacht serieus heeft doorgenomen. Ik vind de service van Eneco ondermaats.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Svetlana
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen