Klacht Eneco: na opzegging huurcontract boiler wordt 780 euro gefactureerd voor de resterende huurperiode.

Gebruiker1536499008

Vanaf 1994 huren wij een electrische boiler van 120 l. die in 2013 kapot ging en vervangen werd. De vervanging verliep correct en ik tekende het papiertje voor 'gereed'. Waar ik niet oplette was dat ik, ongevraagd, een nieuw huurcontract voor 12 jaar aan ging. Nu dit jaar door wijzigingen in huis deze boiler niet meer nodig is en ik het huurcontract opgezegd heb krijg ik, na verwijdering, ineens een factuur van 780 euro voor de resterende jaren van het huurcontract. Eerst dacht ik aan een fout en op mijn vraag hierover via de website werd me telefonisch meegedeeld dat ik toch echt dat nieuwe huurcontract ondertekend had. maar waarom wordt dan de boiler weggehaald, ik huur hem dus nog steeds. Deze hangt nu anders, dus ontvangt Eneco dubbele huur voor hetzelfde apparaat. Daarom verzoek ik, als trouwe klant (we zijn nog steeds bij Eneco en huren nog een 80 l boiler) om restitutie van het volledige bedrag.

1. het geinde bedrag min 1 maand huur (opzegtermijn) terugbetalen.
2. informatie verstrekken over de duur en opzegtermijn van de nog resterende 80 l. huurboiler

Eneco
    Beste heer, mevrouw Dool,

Hartelijk dank voor het delen van uw klacht. Meer dan spijtig om te lezen dat u, zonder daarvan bewust te zijn, enorm op kosten wordt gejaagd. Betalen is natuurlijk nooit leuk. Ik laat graag voor u uitzoeken hoe dit precies zit en of er een mogelijkheid is om tot restitutie over te gaan.

Dit laat ik bepalen door de verantwoordelijke partij, ons zusterbedrijf, Eneco Installatiebedrijven. Er zal binnen 5 werkdagen contact met u worden opgenomen om uw klacht door te spreken.

Helaas vind ik geen gegevens van u op het door u doorgegeven klantnummer. Om uw privacy te beschermen zou ik u willen vragen of u het juiste klantnummer wilt vermelden in de persoonlijke informatie of middels een privébericht. Beschikt u niet over een ander klantnummer dan eerder doorgegeven? Dan vraag ik u vriendelijk om als alternatief uw bankrekeningnummer door te geven, inclusief de IBAN.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Groet, Erica

Eneco Webcare
    Gebruiker1536499008
    Erica, ik heb aanvullende gegevens doorgegeven. Daarna niets meer vernomen. Graag reactie.
    Eneco
    Beste heer, mevrouw Dool,

Bedankt voor uw reactie, deze mocht ik in goede orde ontvangen. Ik heb uw klacht doorgezet naar mijn collega's Eneco Installatiebedrijven. Zij nemen deze zo snel mogelijk in behandeling en zullen uw klacht verder met u bespreken.

Erica
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?