Opgelost door Eneco: Na twee maanden hebben we nog steeds niet het bonusbedrag ontvangen na vele beloftes

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 360423
Gebruiker
Verlorentijd
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Eneco heeft in 2018 een aanbod aan nieuwe klanten, een bonus van € 245,00 die aan het eind van het contract wordt uitbetaald. Helaas hebben ze na het eind van het contract dit vergeten op de eindafrekening te verwerken. Kan gebeuren. Na een telefoontje van mijn kant ,eind februari, zou dit volgens de medewerkster rechtgezet worden.Maar helaas heb ik daarna al weer vier keer hierover opnieuw gebeld en drie keer gemaild want er werd niets overgemaakt, ook niet na de drie weken 'verwerkperiode'.. Elke keer krijg ik een nieuwe reden waarom dit na drie pogingen nog steeds niet is gebeurt en beloven ze me beterschap. Ergens gaat er daar iets mis in de communicatie onderling en naar de klant toe.

De oplossing

Het bonusbedrag van €245,00 z.s.m. overmaken waar we recht op hebben.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw Jongedijk,

    Bedankt voor uw bericht. Spijtig om te lezen dat u nog altijd wacht op de korting. Sorry dat dit veel meer voeten in aarde heeft dan u van ons mag verwachten. Ik zorg graag voor meer duidelijkheid en uiteraard de uitbetaling van de korting.

    Op de eindnota is een deel van korting meegenomen. Dit gaat om een bedrag van €122,50. Terug te vinden op pagina 6 van 7 punt 4. Dit betekent dat ik er zorg voor draag dat ook de andere helft binnen maximaal 10 werkdagen op uw rekening staat. Vandaag geef ik persoonlijk dit bedrag vrij voor uitbetaling. Dit is voorheen, tot mijn grote spijt, nog niet uitgevoerd. Hierin hebben wij meermalen dezelfde fout begaan. Daarvoor nogmaals mijn excuses.

    Ik vertrouw erop dat bovenstaande duidelijk voor u is. De klacht sluit ik niet tot het bedrag op uw rekening staat. Ik vraag u dan ook vriendelijk mij dit te laten weten binnen de gestelde 10 werkdagen.


    Met vriendelijke groet,

    Erica

    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Verlorentijd
    Datum
    Eneco heeft nu eindelijk het bedrag overgemaakt. Gelukkig heb ik via deze weg wel de juiste mensen weten te bereiken die het nu opgelost hebben. Jammer dat dit zo moet lopen. De klacht kan gesloten worden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Verlorentijd
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het bonusbedrag is door Eneco nu eindelijk overgemaakt. Jammer is dat dit niet eerder correct werd opgepakt en dat hier een melding bij klachtenkompas voor nodig was.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen