Opgelost door Eneco: niet opmaken eindafrekening ENECO na opzegging

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 331337
Gebruiker
Appels5
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn contract is 13 september afgelopen. Ik ben al 4 weken aan het bellen om een eindafrekening. De standen waren nog niet bekend bij Eneco en men vroeg mij om de standen van dat moment, 24 oktober. Als de standen niet op tijd in de landelijke bak terecht zouden komen zou er 6 weken na 13 september een schatting worden gemaakt en een eindafrekening komen. Inmiddels hadden wij via de app contact met de nieuwe leverancier die ons de standen heeft doorgegeven en aangaf dat deze wel degelijk in de landelijke bak stonden. Ik heb hierop nogmaals contact opgenomen met de Eneco en de standen van de nieuwe leverancier doorgegeven in plaats van de standen van 24 oktober Hierop is aangegeven tot eindafrekening over te gaan en uiterlijk 2 weken later zou de eindafrekening plaats vinden. Nu 8 november heb ik gebeld met de vraag waar de afrekening blijft. Nu krijg ik als antwoord dat de nieuwe energiemaatschappij nog geen standen heeft doorgegeven. Dat ze in de landelijke bak staan kunnen ze zien maar dat is niet voldoende. De nieuwe leverancier moet ze zelf nog aan Eneco doorgeven. Ik word al die tijd al van het kastje naar de muur gestuurd heb nu e=de vierde medewerker van Eneco aan de lijn gehad en iedereen zegt wat anders. laatste bericht dus dat ze nu weer niet tot opmaken eindafrekening overgaan.

De oplossing

Direct aan de hand van de gegevens uit de landelijke bak de eindafrekening opmaken en deze per omgaande versturen en uitbetalen.

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Appels-Blom,

    Bedankt voor uw bericht, ik kan me voorstellen dat u graag de eindnota ontvangt. Graag reageer ik op uw klacht.

    Wij proberen momenteel zo snel als mogelijk uw eindnota te maken. Ik zie dat u hier gister ook telefonisch contact over hebt gehad. Ik kan u hierover langs deze weg niet anders antwoorden dan tijdens eerdere contacten over dit onderwerp.

    Graag benadruk ik dat wij uw eindnota spoedig hopen te versturen, als verplichting na einde levering. U hoeft hierover geen telefonisch contact op te nemen gezien de verwerking van uw eindnota reeds in behandeling is.

    Ik reken op een spoedige afhandeling van uw klacht. Tot slot bied ik u graag mijn excuses aan voor het ongemak en de opgelopen vertraging van uw eindnota.

    Met vriendelijke groet,

    Rodney
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Appels5
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content