Klacht Eneco: NIET uitbetalen van de beloofde cashback van 100 euro

Aart

Via deze weg wil ik mij klacht neerleggen over het niet uit te betalen van een beloofde cashback van 100 euro.

Op 12-02-2019 heb ik een 1 jarig contract afgesloten met daarbij een beloofde cashback van 100 euro. Doordat wij stadsverwarming hebben en dus geen gas afnemen ben ik wel 3 keer door verbonden. Uiteindelijk is een collega van u gaan overleggen en kwam terug met het 1 jarige contract en een cashback van 100 euro.

Ik kreeg hiervan een mail ter bevestiging maar hierin was de cashback niet in mee genomen. Op 19-02-2019 heb ik hier nog achteraan gebeld en is heeft de collega gezegd dat alles netjes in het systeem staat en dat het wordt verrekend op de jaarnota.

In januari 2020 kreeg ik mijn jaarnota ZONDER de beloofde cashback. Hierop heb ik op 14-01-2020 gebeld. Er zou een melding aan gemaakt worden voor een nabetaling hiervan.

Op 21-01-2020 heb ik echter nog steeds niets ontvangen en heb ik nogmaals gebeld. Het blijkt dat de 100 euro beloofde cashback eigenlijk niet mogelijk was omdat dit max. 50 euro kon zijn omdat ik geen gas afnam. De uitbetaling was dan ook door een andere afdeling afgewezen. Spijtig maar onder deze voorwaarde is het contract vorig jaar toch echt afgesproken. Ook hij gaf aan nogmaals een melding voor teruggave te gaan maken en beloofde mij dat het binnen een paar dagen op mijn rekening zou staan.

Op 31-01-2020 heb ik echter nog steeds niets ontvangen. Wederom gebeld. De medewerker ziet inderdaad ook staan dat er een cashback van 100 euro is beloofd. Ook hij geeft aan weer een melding te maken van terug betaling. Aangezien dit nu de derde keer zou worden heb ik vermeld dat ik nu wil dat de afdeling die dit afwijst, telefonisch contact met mij opneemt.

Op 07-02-2020 nog steeds geen terugbetaling en wederom WEER geen terugkoppeling. de collega verzekert mij dat alles goed gaat komen maar dat de aanvraag welke op 31-01-2020 is gedaan.

Op 21-02-202 nog steeds geen terugbetaling en wederom WEER geen terugkoppeling. De medewerkster ziet ook de beloofde 100 euro cashback staan maar ook dat de aanvraag van 31-01-2020 WEDEROM is afgewezen (weer geen terugkoppeling van ontvangen!)
Ook deze collega vond de hele situatie niet netjes en ging weer een aanvraag uitzetten en adviseerde mij om ook een klacht in te dienen.

Per mail heb ik op 23-02-2020 een klacht ingediend per mail,dit is afgedaan met een standaard opmerking dat er geen cashback mogelijk is van 100 euro maar max 50 euro.

Omdat de cashback van 100 euro mij is toegezegd met het afsluiten van mijn contract wil ik dat deze nu alsnog wordt uitbetaald.
Ik neem geen genoegen met een cashback van 50 euro.

Eneco
    Beste mevrouw Zuiderwijk,

Bedankt voor uw reactie. Ik kan mij voorstellen dat u niet tevreden bent met de eerdere antwoorden die u heeft gekregen, er is u immers eerder een cashback van 100 euro beloofd.

Omdat u alleen een contract heeft voor elektriciteit en niet voor gas, heeft u eigenlijk recht op een cashback van 50 euro. Omdat u meerdere keren een cashback van 100 euro is beloofd, heb ik per direct een creditbedrag van 100 euro opgevoerd. Ik verwacht dat u de cashback binnen tien werkdagen ontvangt op uw rekening.

Ik hoop dat ik uw klacht hiermee heb opgelost.

Adrie
    Webcare

Aart
Ruim 10 werkdagen later heb ik nog steeds geen teruggave van 100 euro ontvangen!

Ook een klacht indienen over Eneco?