Klacht Eneco: Nog steeds geen jaarnota!

Klachtnummer
# 157739
Gebruiker
Rebecca
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Al jaren ben ik trouwe klant bij Eneco. Echter, sinds mijn verhuizing in september 2015 gaat het mis. Eerst was mijn termijnbedrag te laag, maar dat is gelukkig goed aangepast. In januari moest ik mijn meterstanden doorgeven voor de eindnota. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Na meerdere keren te hebben gebeld en ook via whatsapp contact te hebben gehad. Het ergste is dat ik hierdoor bijna 3 termijnen achterloop met betalen, want jullie hebben mijn termijnbedrag op €0 gezet. Dit kan niet aangepast worden, omdat er nog steeds berekend wordt. Hoe moeilijk kan het zijn, vraag ik me af? Ik wil gewoon dat dit opgelost wordt en ik verwacht enige coulance voor mijn engelengeduld.

Met vriendelijke groet,

R. Leebeek

De oplossing

Jaarnota ontvangen, termijnbedrag herstellen (regeling voor achterstand), coulance voor bijna 3 maanden geduld!

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik kan mij goed indenken dat u inmiddels ongeduldig wordt.

    Mijn collega's hebben eerder voor u verzoeken ingediend om de nota nu op te maken. Dat heeft helaas nog niets opgeleverd.

    Ik heb voor u nu hier werk van gemaakt en ik verwacht morgen een terugkoppeling over uw nota.

    Zodra ik hier bericht van krijg dan licht ik u in.

    Ik hoop u voor nu goed te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Rebecca
    Datum
    Dit heb ik al eerder gehoord en er gebeurt tot op heden niets. Er wordt ook niet ingegaan op een mogelijke compensatie. Slechte zaak. Ik schakel de Geschillencommissie hiervoor in als ik vandaag geen passende oplossing krijg!
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Goedemorgen.

    Eerder vandaag hebben wij nog contact gehad via WhatsApp.

    Ook hier wil ik nog even laten weten dat ik een terugkoppeling ontvangen heb wat betreft het verwerken van uw jaarnota.
    Er zijn wat problemen met betrekking tot het verwerken van de warmte standen. De afdeling die de nota opmaakt geeft hierbij aan dat ze inderdaad druk zijn dit op te lossen maar kunnen helaas nog niet aangeven hoe lang dit eventueel gaat duren.
    Ik hou dit voor u in de gaten en zal u zodra ik meer weet wederom inlichten.
    Zodra uw jaarnota is opgemaakt zullen we coulant met de betalingen omgaan.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen