Opgelost door Eneco: Onderhoudscontract wordt niet nagekomen

R.B. Tropper

Nu drie keer voor niets gewacht op een onderhoudsmonteur die niet is komen opdagen. Elke keer zelf moeten bellen, waarbij bleek dat er ook om de een of andere reden er ook niemand zou komen ondanks de afspraakbevestigingen.

Resultaat:
1. Een cv ketel die geen regulier onderhoud heeft gekregen;
2. Drie ochtenden voor niets thuis aanwezig geweest;
3. Een hoop ergernis, omdat Eneco ondanks dat men weet dat er niemand komt, niet het fatsoen heeft om de klant te informeren.

Bij klantservice doet men er alles aan om je verder te helpen, maar verder op in het proces is er 'ruimte voor verbetering'. De monteurs zijn overigens prima, als ze er zijn.

We hebben nu voor de vierde keer een afspraak ingepland, maar geloven er eerlijk gezegd niet meer in. We sturen een brief met ingebrekestelling en vragen compensatie voor de door ons verloren ochtenden.

Op korte termijn onderhoud op de cv ketel
Financiële compensatie voor drie ochtenden tevergeefs wachten
Aanpak van de kwaliteitsproblemen bij de afdeling Planning zodat we dit in de toekomst niet weer gaan meemaken

Bedankt voor uw bericht.

Uw klacht is goed ontvangen en deze zal ook in behandeling worden genomen.

U verneemt snel van ons hier over.

Uw klacht is duidelijk en ik wil u in dit bericht al onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Medewerker Eneco Webcare
    R.B. Tropper
    Dit is geen afhandeling, maar alleen een ontvangstbevestiging
    Beste heer Tropper,

De afhandeling van uw klacht zal in behandeling worden genomen door Eneco Installatiebedrijven.
    Uw bericht heb ik met spoed aan hen doorgegeven met het verzoek hier zo snel mogelijk bij u op terug te komen.

U hoort spoedig van mijn collega's.

Medewerker Eneco Webcare
    R.B. Tropper
    Nog steeds niets gehoord! Dit loopt nu dus al meer dan drie weken.
    Goedemorgen,

Ik heb zelf ook nog geen terugkoppeling ontvangen, dit verbaasd mijn dan ook!
    Ik had u beloofd dat dit snel afgehandeld zou zijn en dat is helaas niet het geval. Mijn excuses hiervoor!

Ik heb uw bericht nogmaals onder de aandacht gebracht bij de Installatiebedrijven.

R.B. Tropper
    Nog steeds geen antwoord. Ook niet op een aangetekende brief die ik heb gestuurd. Bij elkaar nu dus een maand zonder reactie. Moet ik een brief sturen naar de raad van bestuur of zo, want volgens mij is er iets grondig mis.
    Beste heer Tropper,

Vandaag heb ik bericht gehad dat er wat vertraging is ontstaan bij mijn collega's. dit is de reden dat het ook naar mijn ervaring langer duurt dan normaal.
    Ik verwacht snel actie een een terugkoppeling voor u.

Ik hou dit ook in de gaten!

R.B. Tropper
    Ok, dank je, dan wachten we dat af
    Beste heer Tropper,

Ik heb zelf nog geen terugkoppeling gekregen.
    Heeft u zelf wel al contact gehad?

Ik hoor graag van u.

R.B. Tropper
    Ja, ondertussen contact gehad naar aanleiding van het bespreken van de klacht in het groepsoverleg tussen de Consumentenbond en Eneco. De aangetekende brief die ik had gestuurd en waar ook geen antwoord op kwam, is wel gescand en bij het klantdossier geplaatst, maar er is verder niets mee gedaan.
    Ondertussen heb ik excuses ontvangen en een vergoeding (is in de maak). Mij is verzekerd dat er de nodige aandacht aan de klacht zal worden gegeven in het overleg met de ketenmanagers .
    R.B. Tropper
    Excuses ontvangen van verschillende kanten en aandacht voor het proces waar het fout loopt. Verder vergoeding.

R.B. Tropper

Ook een klacht indienen over Eneco?