Klacht Eneco: ondeugdelijk product: zonlichtcollector

Tonnie van der Linden

in september 2003 kocht ik bij u een zonlichtsysteem van fabrikant Agpo bestaande uit oa een zonlichtcollector De aankoop is tot stand gekomen door voorlichting en een brochure, hierin staat vermeld dat de zonnecollector onderhoudsvrij is en in principe zolang meegaat als het dak. Een monteur van GSU heeft op 22-03-2012 geconstateerd dat deze collector nu lek is, en niet meer werkt. Nadat Dhr. W. van der Kraan heeft geconstateerd dat er niets mis is met de boiler, het terugloopvat, de pomp en de sensor, maar dat het mogelijk vorstschade is. Volgens de brochure is dit niet mogelijk. Na een brief aan u over reparatie en/of vervanging omdat ik mij beroep op een ondeugdelijk product laat u mij weten dat de garantie voorbij is en verwijst u mij naar de offerte die u mij stuurde voor reparatie ad € 975.20 zonder garantie of de aanschaf van een nieuwe ad € 2.297.67 dit product had veel langer moeten werken en ik vraag u te reageren op mijn klacht.

een werkende zonlichtcollector

Eneco
    Geachte heer of mevrouw Van der Linden, Ik heb uw klacht over de zonnecollector gelezen. Zoals u zelf ook aangeeft is niet Eneco maar GSU de leverancier van dit product. GSU is weliswaar een dochteronderneming van ons, maar opereert geheel als een zelfstandige onderneming. Ik kan u daarom niet direct verder helpen. Wel stuur ik vandaag uw klacht door aan GSU met het verzoek u een passende reactie te geven. Ik hoop dat zij op kort termijn aan dit verzoek voldoen en uw klacht hiermee naar uw tevredenheid oplossen. Ik hoor het graag van u als dat onverhoopt niet het geval blijkt te zijn. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Tonnie van der Linden
    Bedankt voor het doorsturen van mijn klacht naar GSU ENECO installatiebedrijven. De reden dat ik u aansprak is dat het voor mij niet duidelijk was dat dit een zelfstandige onderneming is. Wel jammer dat u dit pas zo laat doorgeeft vooral omdat ik al eind april via de consumentenbond u hebt benaderd over deze klacht.
    Eneco
    Graag gedaan. We hopen dat u samen met GSU tot een goede oplossing komt. Zoals mijn collega ook aangaf, horen we graag van u als u er niet uitkomt. Met vriendelijke groet,Mike, medewerker Eneco
    Eneco
    Geachte heer of mevrouw Van der Linden, Wij hebben van GSU begrepen dat zij u gisteren, 4 juli 2012, een brief gestuurd hebben met een inhoudeljke reactie op uw klacht. Voor ons is uw klacht hiermee afgehandeld. Als u naar aanleiding van de brief van GSU nog vragen heeft, neemt u dan contact op met uw contactpersoon bij GSU.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Tonnie van der Linden
    de brief van 4 juli van GSU eneco instalatiebedrijf heb ik op 7 juli ontvangen hiermee mij een "äanbod' voor een reparatie of vervangend apparaat waarbij de volledige kosten voor mijn rekening komen. hier ben ik het niet mee eens en heb contact opgenomen en mijn standpunt duidelijk gemaakt, er wordt nog overlegd. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk dat op het moment dat ik de aankoop deed bij energieservicezeist ( later GSU) een zelfstandige onderneming was of onder Eneco handelde.
    Eneco
    Geachte heer of mevrouw Van der Linden,Ik uw bericht van 9 juli 2012 lees ik dat u het niet eens bent met het antwoord van GSU en dat u met hen in overleg bent getreden. Ik hoop dat u samen met GSU tot op een oplossing komt. GSU is al 40 jaar een begrip in de provincie Utrecht en ’t Gooim Meer informatie over GSU vindt u ook op gsu.nl.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    klacht is doorgestuurd

Tonnie van der Linden

Ook een klacht indienen over Eneco?