Opgelost door Eneco: Onduidelijke communicatie bij Eneco, daardoor boete door contractbreuk en geen uitbetaling eenmalig energietegoed.

Vincent

Mijn moeder heeft vorig jaar via Easyswitch de overstap gemaakt van EnergieDirect naar Eneco. In de bevestigingsbrief van Eneco werd aangegeven dat het contract in zou gaan op 25-2-2014. In de bevestiging van Easyswitch staat dat het een 12 maanden contract betreft.

Mijn moeder heeft besloten om exact 12 maanden later een nieuw contract aan te gaan bij Energie Direct. Bij een ontvangen van de eindafrekening over 2014 van Eneco is er in totaal 100,- boete in rekening gebracht omdat het contract kennelijk tot 01-04-2015 liep ipv 25-02-2015. Ook de eenmalige uitkering van 90,- aan energietegoed werd niet uitgekeerd.

Ik heb het contract bekeken en zag inderdaad als einddatum 01-04-2015 staan. Ik ben echter van mening dat de bevestigingsbrief in combinatie met de bevestiging van een 12 maanden contract zodanig veel verwarring heeft opgeleverd waardoor mijn moeder niet de juiste beslissing heeft genomen.

Ik zou graag een vergoeding willen zien van de boete en het eenmalige energietegoed. Dit omdat de communicatie zodanig onduidelijk is welke ook is beaamd door uw collega Mitchell Jankie van Eneco.

Eneco
    Beste heer Steine,hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp hoe vervelend het is als hetgeen u (of uw moeder) recht op meent te hebben komt te vervallen. In onze voorwaarden staat echter heel duidelijk vermeld dat de overeenkomst loopt 1 april 2015, en deze voorwaarden zijn leidend. Omdat uw moeder eerder is overgestapt brengen we terecht een boete in rekening wegens contractbreuk. Ook het Energietegoed komt door de overstap te vervallen. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een flinke domper is, maar bij een overstap is het altijd van belang alles goed door te nemen. Omdat ik het uiteraard wel spijtig vind hoe zaken zijn gelopen ben ik bij hoge uitzondering bereid een voorstel te doen. Ik stel voor de helft van de boete à 100,00 euro te laten vervallen, in dit geval dus 50,00 euro. Op het vlak van het Energietegoed kan ik echt niets betekenen omdat het contract simpelweg eerder is verbroken. Ik verneem graag uw reactie. Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Beste Martijn,
    Bedankt allereerst voor je snelle reactie. Je hebt gelijk dat het inderdaad aangegeven staat op het contract. Verwarrend is wel, en tevens de reden van de overstap, is het feit dat er bij de aanmelding via Easyswitch een termijn van 12 maanden wordt aangegeven en dat in jullie brief wordt gesproken over een begin van de levering op een specifieke datum. Vandaar de keuze van mijn moeder om te switchen. Hoe kunnen wij met elkaar in contact komen?Vincent Steine
    Eneco
    Beste heer Steine,Ik begrijp nogmaals je reactie maar als Easyswitch dit niet duidelijk communiceert, adviseer ik je jouw onvrede bij hen kenbaar te maken. Door hun foutieve informatie heeft je moeder immers een verkeerde keus gemaakt. Mijn enige voorstel is uit coulance de helft van de boete à 50,00 euro te laten vervallen, meer kan ik echt niet betekenen. Sterker nog: met het laten vervallen van de 50,00 euro maak ik al een zeer grote uitzondering.Hartelijke groet,Martijn, Eneco
    Vincent
    Beste Martijn,Hier ga ik mee akkoord. Hoe kunnen we dit afwikkelen?Met vriendelijke groet,
    Vincent Steine

Vincent

Ook een klacht indienen over Eneco?