Klacht Eneco: Onduidelijkheid factuur

va-14

Ik heb vragen over de factuur, hier heb ik de servicedesk over gebeld. Geven ze aan dat ze hier geen uitleg over kunnen geven.
De netbeheerkosten staan de laatste 3 maanden in de min op mijn factuur, de stroom leveringskosten en gas leveringskosten staan niet meer gespecificeerd.

Nu wordt aangegeven dat ik een mail moet sturen, omdat zij dit niet in kunnen zien. De mail met de factuur komt van Eneco af, dus hoe komen ze er bij dat ze dit niet in kunnen zien?

Het enige wat ik wil is een deskundig iemand die uitleg kan geven over de factuur.

Duidelijkheid

Beste mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te lezen dat u telefonisch niet direct geholpen bent met uw vraag. U geeft aan dat de netbeheerderskosten de afgelopen 3 maanden in de min staan. Over welke factuur heeft u het dan? Ik zie dat wij voor het laast op 28 september uw termijnbedrag hebben toegezonden.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

va-14
    Bijvoorbeeld in de mail en energie rapport van september
    Beste mevrouw, heer,

Ik kan dit helaas niet terug vinden. Kunt u dit toevoegen als bijlage. Ik kijk het graag voor u na.

In de mail van Eneco
    Maandelijks Energierapport staat:
    Jouw verbruikskosten in september zijn € xx,xx. Je betaalt daarnaast ook vaste kosten (zoals netbeheerkosten, overheidsheffingen en een vermindering van energiebelasting). De vaste kosten voor deze maand, tegen het huidige tarief, bedragen: € -xx,xx en zijn inclusief btw.

Tevens staat hetzelfde in de meegestuurde PDF.

Deze worden vanuit jullie gestuurd, hoe kan het zijn dat jullie dit niet kunnen zien.
    Beste mevrouw, heer,

Excuses, ik zie inderdaad nu de brief in. Dit kosten in de - hebben te maken met de teruggave energie belasting die u tegoed heeft op iedere jaarnota/eindnota. Wij maken als het ware eerst het tegoed op totdat u dat bedrag bereikt heeft. Iedereen heeft hier recht op.
    Ik begrijp heel goed dat dit verwarrend is.
    va-14
    En hoe komt het dat de laatste 3 maanden de stroom leveringskosten en gas leveringskosten niet meer gespecificeerd staat op de factuur of kijk ik hier overheen?
    Eneco
    Ik zie de kosten wel terug in het overzicht. U kunt ook in de mail op een link klikken zodat je wordt doorgestuurd naar de mijn Eneco waar alles nogmaals staat.

va-14
Eerst was altijd duidelijk te zien: vaste leveringskosten stroom ¤ 5,99, vaste leveringskosten gas ¤ 5,99 en zijn inclusief btw. Dit staat niet meer beschreven in de factuur op dit moment. Graag wilde ik in het online portaal en de app kijken, maar omdat ik ben overgestapt was dit direct niet meer mogelijk.

Ook een klacht indienen over Eneco?