Opgelost door Eneco: oneerlijke werving, onbetrouwbaar nutsbedrijf

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 54944
Gebruiker
Sybe
Datum
4 reacties

Details

Klacht

in nov 2013 werd me bij een wervingsactie van Eneco verzekerd, dat zij veel goedkoper konden leveren, omdat Eneco zijn klanten terug wilde winnen. Ik zocht de jaarafrekening van 2013 en de medewerker berekende mijn maandbedrag. € 131,00. Ik ben accoord gegaan met contract voor 3 jaar. In de welkomstboodschap was het tarief onoverzichtelijk. Na een maand kwam het overzicht van het maandbedrag dat ik moest betalen. € 149,00! Direct heb ik Eneco gebeld (starttarief telefoon € 4,54)Zij wezen mij er op, dat met mijn verbruik ik bijna € 180,00 per maand zou moeten betalen. Ik kwam in gesprek met een van de medewerkers, die wist niet wat hij moest doen en zou terug bellen. Niet dus! Een week later zelf gebeld (weer € 4,54) er was niet over te praten. Ik heb Eneco opgezegd. Boete € 249,00, ik heb alles betaald. Ik heb hen gezegd, dat ze zeer onbetrouwbaar zijn. Ik ben overgestapt op een andere aanbieder.

Gewenste oplossing

terugbetaling van de boete van € 249,00, wegens oneerlijke wervingspraktijken.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer Beijer,Ik heb uw klacht in behandeling genomen. U stelt verkeerd te zijn voorgelicht ten tijde van de overstap naar Eneco en bent het om die reden niet eens met de boete die wij wegens contractbreuk bij u in rekening hebben gebracht. In februari 2014 hebben we hierover al contact met u gehad en ons standpunt aan u toegelicht. Ik zal de kwestie opnieuw beoordelen en u in de loop van volgende week informeren. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
  2. Auteur
    Sybe
    Datum
    LS
    Ik ben gebeld in februari 2014 nadat ik een "vertrouwelijke" brief had geschreven aan Uw directeur. Als Uw overzicht bij het welkomstpakket net zo duidelijk was geweest als de opgave van het maandelijkse termijnbedrag, had ik het contract meteen beëindigd. Aangezien ik voorgelogen ben door Uw energieadviseur vind ik dat dit contract is ontstaan door MISLEIDING.... Uit Uw opgave van prijzen bij het welkomstpakket kun je als leek geen maandbedrag berekenen.
    Groeten,
    Izak en Gerda Beijer
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte mevrouw Beijer, Ik heb vandaag telefonisch contact met u opgenomen om de kwestie met u te bespreken. Op uw verzoek stuur ik u onze reactie per e-mail. Ik zie uw eventuele reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Kelly
  4. Auteur
    Sybe
    Datum
    Eneco, m.n. Mevr. K. van den Berg, heeft ons uitgebreid geïnformeerd over hun bevindingen en heeft uit coulance overwegingen ons een bedrag beloofd van € 125,00 (de helft van het geëiste bedrag) te betalen binnen 10 werkdagen. Wij accepteren deze aanbieding en zullen de acties tegen Eneco staken na binnenkomst van genoemd bedrag.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen