Opgelost door Eneco: oneerlijke werving, onbetrouwbaar nutsbedrijf
Details
Klacht
in nov 2013 werd me bij een wervingsactie van Eneco verzekerd, dat zij veel goedkoper konden leveren, omdat Eneco zijn klanten terug wilde winnen. Ik zocht de jaarafrekening van 2013 en de medewerker berekende mijn maandbedrag. € 131,00. Ik ben accoord gegaan met contract voor 3 jaar. In de welkomstboodschap was het tarief onoverzichtelijk. Na een maand kwam het overzicht van het maandbedrag dat ik moest betalen. € 149,00! Direct heb ik Eneco gebeld (starttarief telefoon € 4,54)Zij wezen mij er op, dat met mijn verbruik ik bijna € 180,00 per maand zou moeten betalen. Ik kwam in gesprek met een van de medewerkers, die wist niet wat hij moest doen en zou terug bellen. Niet dus! Een week later zelf gebeld (weer € 4,54) er was niet over te praten. Ik heb Eneco opgezegd. Boete € 249,00, ik heb alles betaald. Ik heb hen gezegd, dat ze zeer onbetrouwbaar zijn. Ik ben overgestapt op een andere aanbieder.Gewenste oplossing
terugbetaling van de boete van € 249,00, wegens oneerlijke wervingspraktijken.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.