Klacht Eneco: Onjuiste schatting vanwege defecte slimmer meter
Details
Klacht
Eneco, energieleverancier, vraagt mij meterstanden door te geven, omdat ze onlangs geplaatste slimme meter van Stedin geen gegevens doorgaf.Maar helaas, mijn slimme meter schijnt kapot te zijn, dus Stedin gebeld.
Ze kunnen over 5 weken (!) een nieuwe meter plaatsen en het zou dan wel eens kunnen dat mijn verbruik niet meer af te lezen is. Ergo: Eneco heeft nu een schatting gemaakt en raadt es wat: bijbetalen.
Stedin kan hier niet aan doen en verwijst terug naar Eneco. Eneco kan hier niets aan doen en verwijst terug naar Stedin.
Gewenste oplossing
Ik wil dat Eneco Stedin belt om nu een monteur langs te sturen en dat Eneco een schatting doorgeeft, gebaseerd op de gegevens van vorig jaar, zo niet een lager verbruik ten opzicht van vorig jaar, omdat ik -wegens omstandigheden- minder stroom ben gaan gebruikenDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.