Klacht Eneco: onterecht incasso kosten ENECO

sharon74

heb diverse keren incasso kosten en adminsistratie kosten gekregen bij diverse rekeningen.
ik heb NIET eens een herinnering brief gehad binnen 14 dagen te betalen het werd gelijk in rekening gebracht.
tot nu zijn ze in gebreken en hebben ze € 80 bijgechreven zonder kennisgeving.
van brief, email, telefoon.

Ze mogen niet meteen incassokosten berekenen bij een eerste aanmaning, dan moeten ze u 14 dagen de tijd geven om te betalen en pas dan mogen er incassokosten worden berekend. Wel mogen ze u dan maximaal 40 euro berekenen. Dus het totaal bedrag van incassokosten klopt wel. Maar ze hadden u eerst een herinnering moeten sturen.
Want dit klopt niet wat eneco doet.
gelijk incassokosten en adminsistratiekosten in rekening brengen.

totale incassokosten terug
en de administratie kosten terug

of kwijtschelding van openstaande rekening

heb extra € 80 aan incassokosten en administratiekosten betaald

correcte afhandeling naar klant toe.

Eneco
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht. Graag help ik u verder en kijk ik inhoudelijk mee. Helaas kom ik geen gegevens tegen onder het genoemde adres. Gaat het wellicht om een ander adres? Dan vraag ik u deze gegevens kenbaar te maken en het klantnummer hier te delen.Alvast bedankt en ik zie uw reactie graag tegemoet.Groet,
    Mike, Eneco
    Eneco
    Inmiddels heb ik van mijn collega begrepen dat u reeds contact heeft gehad over deze kwestie. Hij is tevens in het bezit van de juist adresgegevens. Omdat we uw klacht al hebben behandeld en beantwoord, sluiten we deze klacht. Groet,
    Mike, Eneco
    als compensatie van € 80
    die u onterecht heb afgeschreven zie ik
    graag op mijn rekening terug gestort.
    sharon74
    vorig jaar heb ik 3x € 73 en 1x €100,80 en 1x €110 betaald .
    de eind nota klopt niet. de € 110 is verrekend met onterecht incassokosten zonder kennisgeving te hebben ontvangen.
    sharon74
    hierbij sluit in mijn klacht af en wens ik door Eneco niet meer worden benaderd wegens oplichting/verduistering van geld.
    ik heb betaald op eind afrekening € 429 en Eneco zegt € 385 is betaald op eind afrekening
    sharon74
    jammer dat Eneco blijft volhouden dat Eneco juiste eindafrekening heeft af.gegeven.
    wat dus totaal NIET klopt.
    met de betalingen afschriften die zijn verzonden naar Eneco blijven Eneco glashelder volhouden dat hun gegevens wel kloppen.
    ik heb juist een verschil van € 429 en € 367 (385 staat fout genoteerd) de bedrag daar tussen mis ik op de eindafrekening

sharon74

Ook een klacht indienen over Eneco?