Klacht Eneco: Onterechte behandeling bij betalingsregeling

Khadje

Ik heb een betalingsregeling getroffen om een achterstand van €424,43 in termijnen te betalen van €32,60 en daarnaast een maandelijkse termijnbedrag van €131,00

Nu blijkt dus bij het betalen van het termijnbedrag van €131,00 dat ze dat hebben afgetrokken van mijn schuld wat niet de bedoeling is. Op een of ander manier kan de financiële afdeling van Eneco dit niet rechttrekken en moet ik nog eens €131,00 voor deze maand erbij betalen, wat ik al niet heb in mijn minimum inkomen.

Stelletje boeven zijn het, komen aan je deur en maken je lekker met een energie contract, waar ik de dag daarna gelijk van af wilde maar niet van af kon komen en nu deze manier van geld incasseren en nog meer de schulden induwen.

Ik heb echt hulp nodig tegen dit boevenstelsel van Eneco

Het bedrag van €131 moet verrekend worden met maandtermijnbedrag voor de maand juni, en zoals afgesproken moet ik masndelijk een betaling apart kunnen doen ban €32,60 om de totaalschuld van €424,43 in 10 termijnen af te lossen zoals afgesproken. En niet dat €131,00 wordt afgerekend met de totaalschuld en dat ik nog een keer €131,00 moet betalen, omdat hun financiële afdeling een andere manier van werken heeft. Ik loop al in de schulden door doorzettingen van bedrijven naar Incassobureaus en sta al in de min...

Bijlagen

Eneco
    Beste heer, mevrouw Khadje,

Bedankt voor het delen van uw klantnummer op mijn verzoek. Graag reageer ik middels dit bericht inhoudelijk op uw klacht.

Meer dan vervelend dat de afspraken rondom de eerder getroffen betalingsregeling onduidelijk zijn. Graag laat ik u weten wat de reden is van de verrekening van het door u overgemaakte bedrag. Wanneer er betalingen worden overgemaakt zonder kenmerk wordt het te allen tijde verrekend met het oudst openstaande bedrag. U heeft er voor gekozen om een bedrag van 131 euro over te maken zonder gebruik te maken van het afgegeven betalingskenmerk van de betreffende termijnnota van april.

Dit kan niet teruggedraaid worden en maakt dat het openstaand saldo nu nog 293,34 euro bedraagt. Tevens is er een stornering uitgevoerd op 28 mei 2019. Dit maakt dat de regeling automatisch komt te vervallen, zoals ook staat opgenomen in de voorwaarden van de getroffen regeling.

Uit coulance, en tevens als laatste tegemoetkoming, zet ik de regeling opnieuw voor u in. Hierin neem ik de gemiste termijn van april mee. Het gaat dan nog om 9 termijnen van 32,60 euro. Dit naast uw reguliere termijnnota van 131 euro. De eerste termijn zal geincasseerd worden op 26-06-2019. De termijn van mei wordt geincasseerd op 3 juni. Ik vertrouw erop dat deze niet wordt gestorneerd want daarmee zal de regeling opnieuw komen te vervallen met alle gevolgen van dien.

Daarnaast adviseer ik u niet zelf bedragen aan ons over te maken wanneer we automatisch incasseren. Dit om fouten te voorkomen. Wenst u toch een bedrag handmatig over te maken? Dan adviseer ik u met klem om daarbij altijd het juiste kenmerk te vermelden zodat de verrekening correctie plaatsvindt. De betalingsregeling heeft een apart kenmerk naast de reguliere termijnbetalingen welke ook allen een uniek kenmerk dragen.

De regeling wordt door ons voor de laatste keer ingezet. Indien de gestelde voorwaarden niet worden nageleefd zal de regeling komen te vervallen en niet meer worden hervat. Dit ten gevolg van eerder niet nagekomen betalingsverplichting of nakomen van de voorwaarden.

Ik vertrouw erop dat bovenstaande duidelijk voor u is. Indien u nog vragen heeft aangaande de regeling of bovenstaand antwoord lees ik dit nog graag.

Erica
    Eneco Webcare
    Beste Erica,

Dit is precies wat ik in mijn klacht heb uitgelegd, dat ik het geld niet heb om deze maand weer €131 te betalen voor het termijn bedrag op 3 juni. Dus de oplossing die u voortdraagt is niet de oplossing zoals ik eerder aangaf. Ik had het termijnbedrag overgemaakt overgemaakt voor het bedrag wat u 3 juni wilt incasseren.
    Jullie zullen toch op een of andere manier moeten oplossen om het gestorte bedrag te verekkenen met het termijnbedrag van deze maand van €131.

Ik ga dus niet akkoord met deze regeling en deze klacht blijft dus staan.

Jammer van deze enorme slechte service van jullie, ik betreur enorm dat ik onder druk van uw verkoop medewerker aan mijn deur een contract bij jullie heb afgesloten en daar de volgende dag niet van af kon komen!

R.G. Khadje
    Voorstel?

Mijn betalingsregeling is wederom komen te vervallen omdat jullie het termijnbedrag wat ik onlangs heb betaald verrekend hebben met de schuld en daardoor ik gedwongen wordt om nog een keer €131 over te maken voor het openstaande termijnbedrag van deze maand. Ik ben niet te spreken over hoe jullie werk gaan, uitermate slechte service en zeker een sterke afrader voor nieuwe klanten. Nooit meer Eneco voor mij. Daarnaast zijn uw verkopers destijds bij mij aan de deur geweest en hebben mij erin geluisd om een contract bij jullie af te nemen, terwijl ik een prima contract had bij de NLE. Eindstand betaal ik nu NLE het boetebedrag en nu ook jullie voor de door jullie veroorzaakte schulden. Ik ben alleen maar dieper in de schulden geraakt door jullie! Maar oplossen kunnen jullie niet. Ik zal dit verhaal ook verder in de Media zetten. Jullie verdienen niet eens 1 ster dat is al teveel voor Eneco. Voor mij is de kous eraf nooit meer Eneco en ik zal ook iedereen in de omgeving adviseren om over te stappen naar een andere aanbieder, al moet ik 24/7 campagne gaan voeren tegen jullie. Voel me zwaar genaaid door jullie!

R.G.Khadje
    Khadje
    U blijf continu terugvallen op de betalingsregeling en dit verergert de klacht alleen maar meer. Mijn verzoek wederom om het betaalde bedrag aan u te verrekenen met de openstaande premie...want problemen maken kunnen jullie als Eneco goed, maar oplossen ho maar!

Ook een klacht indienen over Eneco?