Klacht Eneco: Onterechte incassokosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 391713
Gebruiker
pfff
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Eneco brengt incassokosten in rekening zonder een juridische correcte aanmaning te sturen

De oplossing

facturen Crediteren

6 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het delen van uw bericht. Graag nemen wij uw klacht in behandeling.

    Om inzicht te krijgen in uw gegevens en ons aan de regels van de aangescherpte privacy wetgeving te houden, verzoek ik u vriendelijk om uw klantnummer of uw IBAN te delen met ons middels de privéoptie. Enkel uw adresgegevens is onvoldoende.

    Alvast bedankt.


    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer Bot, ik heb alles nog even goed voor u nagekeken. De eerste keer dat u aanmaningskosten in rekening kreeg gebracht was terecht. Echter, de recent in rekening gebrachte kosten zijn dat niet, deze zijn het gevolg van een interne miscommunicatie.

    Het spreekt voor zich dat ik deze kosten voor u heb gecrediteerd. Uw balans is weer schoon, excuses voor het ervaren ongemak. Ik ga ervan uit dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die stellen d.m.v. een reply op onze e-mail van vandaag.

    Groet,

    Martijn
    Eneco Webcare
  3. Auteur
    pfff
    Datum
    Zoals eerder aangegeven heb ik geen juridisch correcte aanmaning ontvangen. Hierin moet staan dat ik 14 dagen de tijd krijg om het factuurbedrag alsnog zonder incassokosten te voldoen. Ik heb nooit zo’n dergelijke aanmaning ontvangen. De incassokosten zijn dus onterecht. Ik verzoek u het bedrag alsnog terug te storten.

    Onderstaand tref je een met de desbetreffende wetsartikelen

    0https://wetten.overheid.nl/BWBR0031432/2012-07-01

    https://www.nvio.nl/wet-incasso-kosten-wik
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer Bot,

    Bedankt voor de informatie die u gestuurd hebt. Echter, deze info doet ons niet veranderen van standpunt. We gaven u vanaf de datum van verzending 16 dagen de tijd om tot betaling over te gaan. Helaas ontvingen wij uw volgende betaling pas 33 dagen nadat we de herinnering aan u stuurden.

    Dientengevolge delen we u mede dat we uw verzoek tot restitutie niet kunnen inwilligen.

    Heeft u nog andere vragen? Dan kunt u ze via een antwoord op dit bericht stellen. De discussie over de herinnering en de in rekening gebrachte kosten beschouwen we na dit bericht als gesloten.

    Groet,
    Martijn
    Eneco Webcare
  5. Auteur
    pfff
    Datum
    Zoals eerder vermeld, de incassokosten zijn wettelijk opeisbaar nadat er een aanmaning is verstuurd waarin staat vermeld dat ik 14 dagen de tijd krijg om de factuur te voldoen. Hierna zijn de incassokosten wettelijk opeisbaar. Dit is niet gebeurd. De incassokosten zijn dus niet opeisbaar. Dit heeft niets te maken dat de betaling 33 dagen later is ontvangen.

    De toegestuurde informatie goed lezen!!!


  6. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Bot, ik begrijp dat ons antwoord niet het antwoord is dat u graag had willen horen/lezen. Echter, de discussie over de in rekening gebrachte kosten beschouwen we, zoals in onze vorige reactie reeds aangegeven, als gesloten.

    Groet,

    Martijn
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
pfff
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen eneco wil niet inzien dat ik juridisch gelijk hem. Er wordt ook niet goed gekeken naar de links met wetsartikelen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen