Klacht Eneco: Onterechte incassokosten

pfff

Eneco brengt incassokosten in rekening zonder een juridische correcte aanmaning te sturen

facturen Crediteren

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van uw bericht. Graag nemen wij uw klacht in behandeling.

Om inzicht te krijgen in uw gegevens en ons aan de regels van de aangescherpte privacy wetgeving te houden, verzoek ik u vriendelijk om uw klantnummer of uw IBAN te delen met ons middels de privéoptie. Enkel uw adresgegevens is onvoldoende.

Alvast bedankt.

Erica
    Eneco
    Beste meneer Bot, ik heb alles nog even goed voor u nagekeken. De eerste keer dat u aanmaningskosten in rekening kreeg gebracht was terecht. Echter, de recent in rekening gebrachte kosten zijn dat niet, deze zijn het gevolg van een interne miscommunicatie.

Het spreekt voor zich dat ik deze kosten voor u heb gecrediteerd. Uw balans is weer schoon, excuses voor het ervaren ongemak. Ik ga ervan uit dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die stellen d.m.v. een reply op onze e-mail van vandaag.

pfff
    Zoals eerder aangegeven heb ik geen juridisch correcte aanmaning ontvangen. Hierin moet staan dat ik 14 dagen de tijd krijg om het factuurbedrag alsnog zonder incassokosten te voldoen. Ik heb nooit zo’n dergelijke aanmaning ontvangen. De incassokosten zijn dus onterecht. Ik verzoek u het bedrag alsnog terug te storten.

Onderstaand tref je een met de desbetreffende wetsartikelen

0https://wetten.overheid.nl/BWBR0031432/2012-07-01

Beste meneer Bot,

Bedankt voor de informatie die u gestuurd hebt. Echter, deze info doet ons niet veranderen van standpunt. We gaven u vanaf de datum van verzending 16 dagen de tijd om tot betaling over te gaan. Helaas ontvingen wij uw volgende betaling pas 33 dagen nadat we de herinnering aan u stuurden.

Dientengevolge delen we u mede dat we uw verzoek tot restitutie niet kunnen inwilligen.

Heeft u nog andere vragen? Dan kunt u ze via een antwoord op dit bericht stellen. De discussie over de herinnering en de in rekening gebrachte kosten beschouwen we na dit bericht als gesloten.

pfff
    Zoals eerder vermeld, de incassokosten zijn wettelijk opeisbaar nadat er een aanmaning is verstuurd waarin staat vermeld dat ik 14 dagen de tijd krijg om de factuur te voldoen. Hierna zijn de incassokosten wettelijk opeisbaar. Dit is niet gebeurd. De incassokosten zijn dus niet opeisbaar. Dit heeft niets te maken dat de betaling 33 dagen later is ontvangen.

De toegestuurde informatie goed lezen!!!

Eneco
    Beste meneer Bot, ik begrijp dat ons antwoord niet het antwoord is dat u graag had willen horen/lezen. Echter, de discussie over de in rekening gebrachte kosten beschouwen we, zoals in onze vorige reactie reeds aangegeven, als gesloten.

pfff
Geen eneco wil niet inzien dat ik juridisch gelijk hem. Er wordt ook niet goed gekeken naar de links met wetsartikelen.

Ook een klacht indienen over Eneco?