Opgelost door Eneco: Onterechte kosten bij opzeggen huur boiler

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 95866
Gebruiker
rogier
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn vriendin en ik zijn zo'n 3 jaar geleden in een huurwoning gaan wonen waar nog geen boiler aanwezig was. Aangezien wij van plan waren maar een aantal jaar in de woning te gaan wonen was de aanschaf van een nieuwe boiler niet aantrekkelijk. Bij Eneco konden wij een boiler huren. De afspraak was éénmalige kosten voor het monteren en verder maandelijks een vast bedrag met 1x in het jaar administratiekosten. Goed alternatief dachten wij, dus doen.

Nu, een aantal jaar later, hebben wij de huur opgezegd en kregen wij bericht dat wij de restwaarde en kosten voor het verwijderen van de boiler moeten betalen. Iets waar wij nooit mee akkoord zijn gegaan.

Ik ben inmiddels vanaf half november bezig en nog steeds geen oplossing. Ook het 06 nummer die ik van een medewerker heb gekregen wordt niet beantwoord. Ook in het beantwoorden van mailtjes of terugbel verzoeken wordt amper gehoor aan gegeven.

De oplossing

Zoals ook bij de medewerker van Eneco is aangegeven zijn wij NIET akkoord gegaan met de voorwaarden waar jullie nu naar verwijzen. Als we dit hadden geweten hadden we natuurlijk ook deze boiler niet gehuurd, dat lijkt me logisch.
Wij verwachten dat Eneco eind april de boiler kosteloos komt verwijderen en wij verder geen kosten, restwaarden of wat dan ook voor onze rekening krijgen.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van deze kwestie. We gaan er mee aan de slag en nemen spoedig contact met u op.Groet,
    Mike, Eneco
  2. Auteur
    rogier
    Datum
    Beste Mike,Inmiddels zijn we alweer een aantal dagen verder. Ik weet niet wat bij jullie spoedig is maar bij mij is dit binnen een dag of 2.
    Ondertussen heb ik ook meerdere malen gebeld met jullie klantenservice maar de persoon die mij zou moeten kunnen helpen geeft nog steeds geen gehoor. Ook niet aan terugbel verzoeken.
  3. Auteur
    rogier
    Datum
    Beste Mike,Inmiddels heb ik contact gehad met jullie medewerker waar ik eerder contact mee heb gehad per mail. Gelukkig zijn wij tot een overeenstemming gekomen en is alles naar tevredenheid opgelost. Helaas is hier wel wat tijd overheen gegaan. Ook hebben verschillende medewerkers mij een verschillend verhaal verteld over deze issue. Doe hier jullie voordeel mee.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
rogier
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen