Klacht Eneco: Onterechte overstap

J.W. Leurs

Mijn Schoonmoeder is ongewild overgestapt van Essent naar Eneco.
Dit door het telefonisch afsluiten van een contract bij Eneco.

Het contract is op 19 september ingegaan.

Aangezien mijn schoonmoeder Alzheimer heeft heb ik sterke twijfels bij het afsluiten van dit contract en op verzoek van mijn schoonmoeder probeer ik dit dan ook terug te draaien. (Na een melding van Essent).

Hierover heb ik op 30-09-2020 gebeld en de toezegging gehad dat het contract ontbonden zou worden.
Op 01-20-2020 heb ik wederom gebeld nadat ik constateerde dat het contract niet ontbonden was en wederom de toezegging gehad dat het contract ontbonden zal worden. Ik heb de geluidsopname en het contract / de bevestiging opgevraagd maar tot op heden heeft mijn schoonmoeder niets ontvangen.
12-10-2020 nogmaals gebeld, is niets gewijzigd contract loopt nog.
Intern wordt er nu nagegaan of het contract ontbonden kan worden en de voice-log + kopie getekend contract / bevestiging van mijn schoonmoeder toegezonden kan worden.
Eneco wil eerst nagaan of mijn schoonmoeder daadwerkelijk Alzheimer heeft

De voice-log toezenden + kopie getekend contract / bevestiging van mijn schoonmoeder.

Beste Nilima,

Dank voor de reactie.
    Het gaat niet om het adres bij de persoonsgegevens maar om een ander adres.

De opgegeven persoonsgegevens zijn van mij en ik ben in deze situatie dan ook de contactpersoon.

U kunt bij mij de benodigde gegevens opvragen.

Beste Nilima,

De benodigde gegevens graag per email opvragen.

B.v.d. en hartelijke groet,

Beste heer,

Omdat u geen klant bij ons bent kan ik u vanuit ons geen e-mail toezenden om de gegevens van uw moeder op te vragen zoals u vraagt.
    Heeft u voor ons het klantnummer waarop uw moeder klant geworden zou zijn. Wij kunnen dan gemakkelijk alle gegevens inzien en bekijken hoe het staat van de voortgang van uw klacht.

Wij horen graag van u.

Beste Eneco Webcare,

Kunt u de klacht nog eens goed doorlezen? Wellicht dat het u dan opvalt dat het in dezen gaat om mijn schoonmoeder die helaas de ziekte Alzheimer heeft en niet in staat is om haar eigen zaken te behartigen.

Bij het invoeren van mijn contact gegevens heb ik alle informatie verstrekt die gewenst was om u de gelegenheid te geven contact met mij op te nemen.
    U nu verschuilen achter het systeem lijkt mij dan ook niet geheel gepast.
    Aangezien ik wel graag wil dat dit opgelost wordt zal ik u haar klantnummer in een privé bericht doorgeven met de kanttekening dat ik in dezen haar belangen behartig.

Beste heer,

Hartelijk dank voor de gegevens. Ik heb direct de stappen uitgezet om in het bezit te komen van de documenten waar u om vraagt. Aankomende vrijdag zal ik hierop terug komen bij u.

Excuses dat u al langere tijd bezig bent om aan bewijs te komen. Ik begrijp heel goed dat dit voor uw schoonmoeder en u, omdat u de zaken behartigd vervelend is.

U hoort zo snel mogelijk van mij.

Dank voor het bericht.

Wij zien de Voicelog en het schriftelijke bewijs graag tegemoet.

Beste Jan-Willem,

Hartelijk dank voor uw reactie terug. Ik heb inmiddels de volgende informatie ontvangen.

Uw schoonmoeder is door een extern bedrijf telefonisch namens Eneco benaderd. Dit gesprek is nu terug beluisterd en daar is het volgende op uit gekomen.

Uw schoonmoeder is het niet helemaal eens met de overstap naar ons. Zij geeft wel antwoord op een aantal verplichte vragen die voort komen bij het aangaan van een contract. Na deze vragen is zij wel verbaasd dat dat overstap al rond is gemaakt. Onze medewerker geeft haar een telefoonnummer die ze moet bellen om het contract te annuleren. Dit nummer noteert uw schoonmoeder dan ook.

Ik wil u direct aangeven dat deze manier van werken niet door de beugel kan. Onze oprechte excuses dan ook hiervoor. Ik kan direct de overstap laten terug draaien. Dan zal uw schoonmoeder zonder enkele kosten aan onze kant terug geplaats worden naar de oude leverancier.

Vanwege de privacy regels mag het telefoongesprek niet opgestuurd worden.

Ik wil u vragen hier dan ook akkoord op te geven.

Ik verneem graag van u.

Silvia
    Beste Silvia,

Dank voor de reactie.

Wij zouden het het inderdaad op prijs stellen als u de overstap / het contract ongedaan maakt per ingangsdatum. Graag ontvangen wij op de bij het het relatienummer vermelde emailadres een bevestiging als het rond is.

De excuses zijn aanvaard.

Graag zou mijn schoonmoeder toch de opname willen ontvangen omdat zij deze graag nog even wil beluisteren om te horen hoe het nou eigenlijk gegaan is.
    Conform de AVG is zij daartoe gemachtigd.

U kunt dit toezenden naar het emailadres wat in het Eneco systeem staat geregistreerd.

Beste Jan-Willem,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Fijn dat onze excuses aanvaard zijn. Ik heb direct een Heran procedure aangevraagd. Wij verzorgen de overstap terug per begindatum. Ook doe ik nogmaals navraag om toch het gesprek per e-mail na u toe te sturen.

Ik wens u alvast een fijn weekend toe.

Silvia
    Beste Eneco Webcare,

Vooralsnog zijn wij nog in afwachting van de formele afhandeling.
    Het terugkeren naar de oude leverancier is nog niet afgerond en de opname heeft mijn schoonmoeder tot op heden nog niet mogen ontvangen.

Inmiddels heeft mijn schoonmoeder wel een brief ontvangen van haar netbeheerder dat zij afgesloten gaat worden.

Hoi Jan-Willem,

bedankt voor uw toelichting. Een heran procedure neemt inderdaad tijd in beslag. Kan het zijn dat in de brief van Stedin staat dat ze geen energieleverancier heeft en niet zozeer een directe afsluiting van de energietoevoer?

Groet,
    Audrey
    Beste Jan-Willem,
    Inmiddels is de Heran verwerkt en heeft de vorige leverancier dit van ons ontvangen. Zij zullen over moeten gaan tot het opnieuw aanmelden van het contract van uw schoonmoeder.

De aanvraag van de opname is nog in behandeling en laad nog even op zich wachten. Excuses hiervoor.

Groet,
    Silvia Eneco webcare
    Beste Silvia,

Dank voor uw reactie.
    Wij wachten de opname af.

Jan-Willem

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Eneco?