Klacht Eneco: Onwaarschijnlijk hoge jaarnota!

Ronny

Doordat ik vorig jaar 416,19 euro moest bijbetalen zij we nog meer gaan opletten dat el. app. niet onnodig aanstaat, maar i.p.v. geld terug te krijgen moest ik 1621,67 euro bij betalen. En t.o.v. 2012 is mijn gezinssamenstelling en nieuwe electrische apparatuur niets veranderd en wij gaan altijd rond 21.00 uur naar bed.
Verbruik: 2013 2012 2011
elec. laag tarief 2200 kWh 1478 kWh 1310 kWh
elec. hoog tarief 4984 kWh 1492 kWh 1500 kWh
Gas 2042 m3 1974 m3 1491 m3
Het el. hoog verbruik was in 2011 en 2012 gelijk maar in 2013 was het opeens 3492 kWh hoger en het el.laag 722 kWh hoger!!
Antw. Eneco: Laat Stedin je meters controleren maar als ze niets kunnen vinden kost dat 500 euro en een betalingsregeling (is gedaan).

1. graag een kosteloos onderzoek naar de oorzaak
2. een gedeeltelijke compensatie

Eneco
    Geachte heer, mevrouw,Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik begrijp volkomen dat u geschrokken bent van uw hoge jaarnota. Feit is echter wel dat ik geen reden zie te denken aan een defect van uw meters. Op de jaarnota van 10 december 2012 zijn de meterstanden namelijk geschat. De kans is natuurlijk aanwezig dat deze spijtig genoeg te laag zijn vastgesteld. Het uiteindelijke verbruik is er echter wel geweest en wordt dus nu terecht in rekening gebracht. Neemt echter niet weg dat uw verbruik wel is toegenomen en uw jaarnota daardoor hoger uitvalt. Wat de exacte reden is van uw meerverbruik kan ik helaas niet verklaren, dat is ook niet de verantwoordelijkheid van een energieleverancier, al denk ik uiteraard wel graag met u mee. Als u advies wenst over besparing, verneem ik dat dan ook graag van u. Verder staat het u vanzelfsprekend vrij om de meters te laten controleren door uw netbeheerder, maar zoals u zelf al aangeeft is dit wel op eigen risico. Als na ijking blijkt dat de meter geen defect vertoont, welke kans ik groot acht, zijn de kosten van de ijking voor eigen rekening. Uiteraard bestaat er wel de mogelijkheid uw jaarnota in termijnen te betalen. Als u hier gebruik van wenst te maken, verzoek ik u een e-mail naar onlineservice@eneco.nl te sturen. Alvast hartelijk bedankt.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    Eneco
    Mijn excuses, ik zie dat u momenteel al een betalingsregeling heeft. Deze blijft dan ook gewoon van kracht.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?