Klacht Eneco: Op hol geslagen meter, vervangen, geen geld terug, geen oplossing, Eneco pleegt diefstal
Details
De klacht
Eneco reageert niet op klacht. Meter was op hol geslagen en er warenproblemen in de straat. Stedin heeft deze opgelost in de straat en meter
verwisseld.
Dan moet er een ijking plaatsvinden waar ik maar
liefst 6 maanden op moest wachten. Na 6 maanden met eneco gemaild, die
aangeeft niet op het probleem reageert. Ik heb ruim 270 euro te veel
betaald wat ik zou terugkrijgen, maar tot op de dag van vandaag niet heb
terugontvangen. Tevens houd eneco mij aan het lijntje omdat ik al
geruime tijd heb willen overstappen naar een goede energieleverancier
maar doordat ik mijn geld niet terug ontvang dit niet mogelijk is.
Eneco heeft mijn klacht in het geheel niet behandeld! Dat eneco mij
dezelfde rekening stuurt met mededeling dat ik te laat zou zijn met het
aanvragen van een onderzoek klopt niet. Al in 2015 heb ik een klacht
ingediend dat de meter niet correct liep. begin 2016 is Stedin
langsgeweest en heeft aangegeven dat er zowel in de straat een probleem
was, als dat mijn meter ook kapot was. De meter is in juli 2016
vervangen waarna ik per direct Eneco op de hoogte heb gesteld en
correctie heb aangevraagd, omdat de meter op hol geslagen was.
Ik heb begin 2016 270 euro te veel moeten betalen wat ik uiteindelijk
terug zou krijgen had eneco mij toegezegd na onderzoek in de meter.
Dat eneco nu de meter kwijt is is niet mijn fout. Dus Eneco los dit
probleem op, en kijk uw eigen administratie na dan ziet u dat ik wel
correct onderzoek heb aangevraagd en correctie maar dat eneco de fouten
nu probeert af te schuiven op de klant accepteer ik niet!
Ik zal deze klacht blijven herhalen totdat er een correcte adequate oplossing is geboden.
De oplossing
De 270 euro teveelbetaalde kosten terug ontvangen en het niet af doen van de klacht als afgehandeld wanneer dit niet zo is gebeurd!Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.