Klacht Eneco: Op hol geslagen meter, vervangen, geen geld terug, geen oplossing, Eneco pleegt diefstal

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 257083
Gebruiker
ti080
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eneco reageert niet op klacht. Meter was op hol geslagen en er waren
problemen in de straat. Stedin heeft deze opgelost in de straat en meter
verwisseld.

Dan moet er een ijking plaatsvinden waar ik maar
liefst 6 maanden op moest wachten. Na 6 maanden met eneco gemaild, die
aangeeft niet op het probleem reageert. Ik heb ruim 270 euro te veel
betaald wat ik zou terugkrijgen, maar tot op de dag van vandaag niet heb
terugontvangen. Tevens houd eneco mij aan het lijntje omdat ik al
geruime tijd heb willen overstappen naar een goede energieleverancier
maar doordat ik mijn geld niet terug ontvang dit niet mogelijk is.

Eneco heeft mijn klacht in het geheel niet behandeld! Dat eneco mij
dezelfde rekening stuurt met mededeling dat ik te laat zou zijn met het
aanvragen van een onderzoek klopt niet. Al in 2015 heb ik een klacht
ingediend dat de meter niet correct liep. begin 2016 is Stedin
langsgeweest en heeft aangegeven dat er zowel in de straat een probleem
was, als dat mijn meter ook kapot was. De meter is in juli 2016
vervangen waarna ik per direct Eneco op de hoogte heb gesteld en
correctie heb aangevraagd, omdat de meter op hol geslagen was.
Ik heb begin 2016 270 euro te veel moeten betalen wat ik uiteindelijk
terug zou krijgen had eneco mij toegezegd na onderzoek in de meter.
Dat eneco nu de meter kwijt is is niet mijn fout. Dus Eneco los dit
probleem op, en kijk uw eigen administratie na dan ziet u dat ik wel
correct onderzoek heb aangevraagd en correctie maar dat eneco de fouten
nu probeert af te schuiven op de klant accepteer ik niet!

Ik zal deze klacht blijven herhalen totdat er een correcte adequate oplossing is geboden.

De oplossing

De 270 euro teveelbetaalde kosten terug ontvangen en het niet af doen van de klacht als afgehandeld wanneer dit niet zo is gebeurd!

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw,

    Bedankt voor het plaatsen van uw bericht. Jammer dat de eerdere beantwoording van uw klacht niet duidelijk is geweest voor u.

    Wij hebben op uw verzoek een correctieverzoek ingediend bij netbeheerder Stedin, de eigenaar van de (vervangen) meters. Zij hebben dit verzoek op 19 november 2016 afgewezen omdat er geen defect geweest is aan de meter, zo heeft Stedin geconstateerd.

    In uw klacht geeft u onder andere aan dat Eneco de meter kwijt is, de correctie wordt afgeschoven of dat wij u een 'nietszeggend mailtje' hebben verstuurd. Het antwoord wat ik u hierboven schets, is echter al een aantal keer met u gedeeld.

    Wij hebben namens u een correctieverzoek in rekening gebracht bij Stedin, zij wijzen dit verzoek af met de constatering dat de meter niet defect. Dit betekent dat bij u het juiste energieverbruik in rekening wordt gebracht. Eventueel kunt u dit verifiëren bij Stedin.

    Met vriendelijke groet,

    Rodney
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ti080
Datum
Uiteindelijke oplossing
In juli is correctie aangevraagd, daarbij werd gezegd dat dit een half jaar zou duren. Daarna bleek de meter kwijt bij Stedin, tenminste dat geeft Eneco aan. Ik heb bewijzen dat de meter verkeerd liep dus laat Eneco gewoon zijn schuld bekennen. Overigens heb ik al begrepen dat Eneco dit bij al zijn klanten flikt. Ik zal wederom een nieuwe klacht indienen, net zolang totdat Eneco netjes de problemen met verkeerde meters oplost. En laten zij ook even in het systeem nakijken wat de mails zijn die zijzelf hebben gestuurd, de klant heeft gestuurd en stedin heeft gestuurd, mbt de verkeerd lopende meter. Dagtarief zou om 23.00 uur in nachttarief om moeten gaan wat niet gebeurde waardoor mij het dagtarief (duur) ook snachts is berekend. Fout van Eneco dus los het op! Overigens kan aan het verbruik ook worden afgelezen dat de meter de afgelopen 2 jaren verkeerd liep, gezien het verbruik afgelopen jaar (ondanks strenge winter) de helft is als 2 jaren ervoor
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen