Klacht Eneco: Opdringerige colportage

Pieter Cornelis

Eneco blijft opdringerige colportage handhaven! Na ongeveer 5 bezoeken in het laatste jaar begin ik een beetje moe te worden van het gebedel aan mijn deur! Nee, wij gaan geen sticker plaatsen! Eneco zal zelf een aanpassing moeten gaan doorvoeren in het asociale opdringerige gedrag van hun, ingehuurde, werknemers. Eneco, kom er maar in met het niks zeggende en in een standaard lijstje opgenomen standaard antwoord?!

Als cadeautje wil ik jullie managers meegeven: Een goed product verkoopt zichzelf en heeft geen colportage of gezeur of een klacht nodig, iedereen staat vooraan om het te mogen kopen. Eneco verkoopt dus een uiterst slecht product want er moet mee worden gesleept van deur tot deur.

Blijf van mijn eigendommen af en kom niet meer aan mijn deur zonder dat dit mij extra inspanning meer kost dan het te hebben verstuurd van deze éénmalige reactie.

Eneco
    Beste heer,

Het zit u behoorlijk hoog zo te lezen. Het spijt ons dat we voor irritatie bij u hebben gezorgd door bij u aan te bellen en u te attenderen op ons product.

Er bestaat nog niet zoiets als een bel-niet-aan register. We zijn dan ook vrij om op deze manier klanten te werven. We hebben ook niet de mogelijkheid om uw adres uit onze lijsten te halen.

Kelly, medewerkster Eneco
    Pieter Cornelis
    Ben je besodemieterd?! Lees je wel de klacht goed door? "Eneco, kom er maar in met het niks zeggende en in een standaard lijstje opgenomen standaard antwoord?!" Het is dat jij dit van jouw manager moet antwoorden, anders zou ik nog gaan denken dat je nog niet het verstandelijk vermogen van aardbei overstijgt. Volgende keer dan maar ruzie aan de voordeur met één van die ongure en vage colporteurs, is dat het beleid van Eneco? Vertel eens Kelly, ben je trots op jouw antwoord?
    Kelly? Wat ben je stil?
    Eneco
    Beste heer,

Vervelend om te lezen dat u zich niet kunt vinden in mijn reactie. Uw toonzetting is echter onacceptabel. U ontvangt om die reden geen verder inhoudelijk antwoord van ons. Ik verwijs u naar mijn voorgaande reactie en beschouw uw klacht als afgehandeld.

Kelly, medewerkster Eneco
    Pieter Cornelis
    Klacht is niet afgehandeld maar is afgedaan door Eneco om rede de onacceptabele toonzetting in de reactie op de reactie van Eneco hierop. Juffrouw van de klantenservice trapt met open ogen in een simpel spelletje welles en nietes, leest de klacht niet goed door en doet voor de rest niks meer dan de klacht afkappen. Afhandeling klacht komt niet voor een cijfer in aanmerking want er gebeurd niks met de klacht.

Pieter Cornelis

Ook een klacht indienen over Eneco?