Klacht Eneco: Oplichterij Eneco

Hansvdriel

Verhuizing doorgegeven 21 Februari 2020. 10 December 2019 525,53 terug gekregen. Krijg 25 Maart 2020 de eindafrekening even 255 euro betalen terwijl ik Zonnepanelen op mijn dak had liggen en stroom terug leverde aan Eneco. Ik snap 1 ding niet in December krijg ik 525 terug en berekenen ze het nieuwe tarief voor het nieuwe jaar, Nog geen 2 maanden later geef ik een verhuizing door en kan ik effe 255 euro betalen. Ik maakte ook gebruik van een Toon, waar ik het verbruik op af kon lezen en die mij aangaf dat ik ruim overhad iedere maand. Ik krijg gewoon het idee dat Eneco mij een loer aan wilt draaien en daarom dien in bij deze een klacht in want er klopt helemaal niets van.

Mij fatsoenlijk behandelen en mensen in dienst nemen die verstand van zaken hebben en geen studentjes. En als je dan vraagt naar hun teamleider omdat ze als een kip zonder kop tegen je zitten te praten dan opeens kan dat niet.

Beste meneer Van Driel,

Wat fijn dat u ons gevonden heeft. Dank u wel voor het delen van uw klacht.
    En wat mooi dat u een nieuwe woning heeft. Gefeliciteerd! De sleutel van uw voormalige adres heeft u per 29 februari 2020 overgedragen. Aansluitend hierop ontving u uw eindnota. Jammer genoeg hebben wij te weinig in rekening gebracht. Hierdoor ontving u een naheffing van 255 euro. U heeft uw twijfels over deze naheffing. Op uw voorgaande jaarnota ontving u namelijk 525 euro terug. Ter opheldering heeft u telefonisch contact met onze klantenservice opgenomen. Dit gesprek verliep niet als van te voren verwacht. U wenst alsnog een heldere uitleg waarop u kunt bouwen.

U bent eerder niet naar wens geholpen. Ik vind dit erg spijtig. Excuses voor dit ongemak. Ik help u graag verder met uw eindnota. Uw eindnota heeft betrekking op periode 27 november 2019 tot 29 februari 2020. Toevallig is dit de koude periode, Herfst/Winter. Van te voren hebben wij uw maandelijks termijnbedrag berekend voor een jaar lang. Dat is voor zowel de zomerperiode als de winterperiode. In de zomer betaald u te veel en in de winter te weinig. Dat geeft niet want dat heft elkaar weer op. In uw situatie hebben wij drie termijnen in rekening gebracht enkel voor de winterperiode. Precies de periode waarin u te weinig betaald. U had hierin geen zomerperiode ter compensatie. Dit is de oorzaak van uw naheffing. Het is een eindafrekening op een wat ongunstig moment.

Uw eerdere gesprek met ons laat ik onderzoeken. Het is belangrijk dat wij leren van onze oneffenheden. Kwaliteit staat voorop. Dank u wel dat u ons hier alert op maakt.

Ik vertrouw erop dat ik u met mijn uitleg over uw naheffing op uw eindnota voldoende heb geïnformeerd. Natuurlijk lees ik het graag indien u vragen voor mij heeft.

Ik wens u een mooie dag.

Hansvdriel
    Het zou fijn zijn als hierover is contact met me zou worden opgenomen. Ik heb daar vanmorgen nog om gevraagd namelijk masr dat kon niet werd er mij verteld. En er werdt mij vanmorgen iets heel anders verteld namelijk dat ging om de overheid iets van belasting. Ik snap 1 ding niet ik had een Toon van Eneco je krijgt terug aan jet einde van het jaar en vervolgens kan je 2 maanden later gewoon betalen. Terwijl de Toon alles aangeeft. Dus met andere woorden die Toon is dan ook niet betrouwbaar. Ik zou het prettig vinden als u mij telefonisch te woord wilt staan. Mijn nummer 0648546219.

Met vriendelijke groet.
    Hans van Driel
    Beste meneer Van Driel,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik begrijp dat u deze situatie graag telefonisch bespreekt. Omdat u mij via de klachtenkompas heeft benaderd is dat niet gebruikelijk. Natuurlijk vind ik wel erg jammer dat het telefonisch eerder niet naar wens is verlopen. Om die reden maak ik voor u een uitzondering.

U heeft uw telefoonnummer online vermeld. Ter bescherming van uw privacy wil ik u vragen het bericht te wijzigen of te verwijderen. Wij zijn in het bezit van uw telefoonnummer. Ik neem meteen telefonisch contact met u op.

Hansvdriel
    Ik ben vorige week netjes door Eneco gebeld en we hebben het probleem opgelost met dank aan die hele vriendelijke dame die me te woord stond.
    Beste meneer Van Driel,

Wat fijn om te lezen dat u tevreden bent met onze oplossing.

Ik ben erg blij met het feit dat u ons hiervoor toch nog een kans heeft willen geven.
    Als u nog vragen heeft bent u natuurlijk van harte welkom.

Ik wens u een stralende dag.

Joan Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?