Klacht Eneco: Oplichting aan de deur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 138756
Gebruiker
M. Blaauw
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Zojuist belde een duo bij mij aan dat mij feliciteerde als langdurige vaste klant van Eneco en mij wilde belonen met een lager tarief en een gratis Toon. Ik hoefde alleen maar even een handtekening te zetten om mijn beloning te krijgen.
Nu ben ik helemaal geen Eneco klant, dus het hele verhaal was een leugenachtige poging om mij te strikken voor een energieleveringscontract.
Ik noem dat oplichting, en vermoed dat het strafbaar is.

De oplossing

Stoppen met deze wijze van colportage.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste M. Blaauw,

    Bedankt voor het delen van uw ervaring. Ik kan me voorstellen dat u hierover een klacht bij ons indient.

    Ik geef de melding intern door aan de leidinggevende van het verkoopteam. Hoewel het mogelijk is dat de medewerkers over onjuiste informatie beschikten, wijzen we hen er voor de zekerheid op de informatie extra te controleren.

    Nogmaals dank voor het delen van uw ongenoegen.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly, medewerkster Eneco
  2. Auteur
    M. Blaauw
    Datum
    Eneco bekent schuld met zijn reactie door niet te ontkennen dat het een colportageteam van Eneco was dat bij mij aanbelde. Onbehoorlijk handelen blijf ik het vinden!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. Blaauw
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen