Klacht Eneco: Oplichting en leugens aan de telefoon

Jade

Triseco,
Doet zich voor alsof zij bellen namens Eneco. Vervolgens geef ik aan dat ik geen klant ben bij Eneco, maar bij NLE en dus geen interesse heb. Maar ik heb het verkeerd... Eneco is hoofdleverancier en NLE regelt de betalingen. dit staat zeer duidelijk op de geluidsopname in het begin! Ook vervolgens dat andere leveranciers met kortingen bij 'hun' klanten komen, daarom bellen ze pro-actief hun eigen klanten om kortingen aan te bieden. en dat doet hij dus nu bij mij.
Nadat ik meerdere malen aangeef, dat ik er geen zin in heb (het is 5 voor 6, dus etenstijd, druk, jengelend kind), en als ze kortingen hebben om aan te bieden, ze dat dan maar gelijk moeten verrekenen, moet hij echt even gegevens hebben want anders mogen ze de kortingen niet doorvoeren. Volgens een bepaalde wetgeving mogen ze namelijk ook geen tariefsverlagingen doorvoeren, zonder overleg, en zonder mijn toestemming. Na 25 minuten (!!!) krijg ik dus een toestemming mogelijkheid in mijn email box. ook hierbij, wat is uw email adres? (dat hebben jullie al, dus gebruik dat maar...) ja, maar het systeem is traag, loopt vast, dus we kunnen het op dit moment niet zien... (ok, mijn email adres is.... @gmail.com). Enfin, puntje bij paaltje zie ik opeens gegevens staan (van mijn bedrijf) welke bij NLE helemaal niet bekend zijn, omdat ik bij hen een particuliere contract heb.
Op dat moment schiet ik uit mn slof want hoe komen ze aan mijn gegevens, en ze zijn dus niet wie ze zeggen dat ze zijn!!! Ze smeren je letterlijk een nieuw contract aan bij een andere leverancier!!! Vervolgens krijg ik zijn 'chef' aan de lijn. Dennis. Dennis Triseco. Maar Dennis Triseco is helemaal niet te vinden online. niet op linked in, niet op Facebook. Ook hem spreek ik hierop aan.

Stoppen met deze praktijken. Zeer waarschijnlijk zijn mijn gegevens gekocht bij de kamer van koophandel.
Ook kamer van koophandel ga ik een klacht over indienen. Ik zit als ondernemer NIET te wachten op dit soort verkopers.

Eneco
    Beste heer, mevrouw Judell,

Bedankt voor uw bericht, vervelend om te lezen dat er sprake is van een aanbod wat niet transparant verloopt. Graag reageer ik op uw klacht.

Het wordt mij uit uw bericht niet helemaal wie precies de verkopende partij is en of u per e-mail vervolgens een overeenkomst van Eneco als leverancier heeft ontvangen?

Het klopt dat namens energieleveranciers ook altijd externe partijen actief zijn om energiecontracten aan te bieden. Eneco is echter net als bijvoorbeeld de NLE een zelfstandige partij en niet een hoofdleverancier of iets dergelijks. Vanzelfsprekend staan we voor een transparante wijze van werving en waarderen feedback als die van u wanneer het in de praktijk niet verloopt zoals wij dat voor ogen hebben.

Ik kijk uit naar de aanvullende info omtrent uw klacht.

Rodney
    Eneco Webcare
    Jade
    Beste Rodney,
    De verkopende partij in deze klacht was Triseco.
    Zij deden zich meermaals in het gesprek voor alsof zij medewerkers van Eneco waren.
    Zoals aangegeven was eneco zgn de hoofdleverancier en was NLE slechts een partij die de betaling afhandelde.
    Pas bij het ontvangen van het aanbod zag ik dat de vork heel anders in de steel zat. Ik hoop dat jullie deze partij hierop aanspreken, en desnoods voor de rechter slepen wegens smaad voor jullie als gerenomeerd bedrijf.

Ook een klacht indienen over Eneco?