Klacht Eneco: Opzeggen contract huurboiler.

# 151969
San

Beste Eneco,
Ik heb 3 jaar geleden een huurboiler laten installeren in mijn huurwoning. Helaas moet ik vanwege persoonlijke omstandigheden verhuizen naar een ander huis, waar een C.V. Ketel aanwezig is. Nu heb ik doorgegeven dat ik het contract voor de huurboiler wil beëindigen, wat wel mogelijk is mits: "ik 170 euro betaal voor het verwijderen van de boiler èn ik de kosten betaal voor de restwaarde. Maar dit is toch vreemd??? Waarom moet ik de restwaarde betalen, voor iets wat jullie zelf verwijderd hebben en nu zelfs weer terug in eigen beheer hebben. Achteraf had ik het verwijderen zelf ook wel gekund en de boiler zelf kunnen brengen, had mij €170 euro gescheeld.
Ik kan ook nergens in het contract deze eisen vinden helaas.
Ik ben overigens wel netjes te woord gestaan door Eneco installatiebedrijf en ze hebben voor een snelle verwijdering gezorgd. Dit omdat de nieuwe bewoner van mijn huis, het contract niet over wilde nemen.

Is er iets mogelijk om te regelen? Ik moet al verhuizen wegens persoonlijke omstandigheden en dan straks nog een torenhoge rekening krijgen die ik waarschijnlijk niet eens in 1 keer zou kunnen betalen.
Verwijdering van de boiler betalen wil ik nog wel, maar de restwaarde voor de boiler die niet eens meer in mijn bezit is vind ik echt te ver gaan.

Eneco
    Beste mevrouw,

Wij danken u voor het melden van uw klacht. Ik stuur deze klacht door naar ons installatiebedrijf, mijn collega's daar nemen snel contact met u op.

Groet,

Folkert, Eneco
    San
    Dankjewel, Folkert. Ik wacht het af.
    Vriendelijke groet,
    Sandra van de Werken

Ook een klacht indienen over Eneco?