Klacht Eneco: Overgenomen contracten van Welkom hebben ze geannuleerd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 567543
Gebruiker
Hogerwerf Dick
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Eneco heeft de contracten van Welkom energie overgenomen voor 2 mil. euro voordat Welkom failliet was gegaan. Dan moeten ze toch die contracten nakomen?

De oplossing

De overgenomen contracten respecteren en uitvoeren

2 reacties

  1. Auteur
    Hogerwerf Dick
    Datum
    Naar aanleiding van uw reactie hierbij mijn klantnummer 50232106
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer Hogerwerf,

    Hartelijk dank voor uw reactie. U vraagt ons de overgenomen contracten van Welkom Energie te respecteren en uit te voeren. Graag beantwoord ik uw bericht.

    Welkom Energie had het faillissement al eerder bekend gemaakt aan de ACM. Welkom Energie heeft Eneco benaderd met de vraag het klantenbestand over te nemen. Het alternatief was dat de klanten worden verdeeld over andere leveranciers. In beide gevallen zou het contract bij Welkom Energie onder deze voorwaarden zijn gestopt. Vanwege de enorm stijgende energieprijzen, voornamelijk bij gas, is Eneco genoodzaakt om een contract aan te bieden tegen hogere prijzen dan u gewend was bij Welkom Energie.

    We hebben in overleg met de ACM het klantenbestand overgenomen zonder de contract over te nemen.

    Een andere oplossing hebben we niet.

    Tot slot wens ik u een prettige dag.

    Met vriendelijke groet,
    Ramona
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hogerwerf Dick
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen