Klacht Eneco: Overgenomen contracten van Welkom hebben ze geannuleerd

Hogerwerf Dick

Eneco heeft de contracten van Welkom energie overgenomen voor 2 mil. euro voordat Welkom failliet was gegaan. Dan moeten ze toch die contracten nakomen?

De overgenomen contracten respecteren en uitvoeren

Naar aanleiding van uw reactie hierbij mijn klantnummer 50232106
    Eneco
    Beste heer Hogerwerf,

Hartelijk dank voor uw reactie. U vraagt ons de overgenomen contracten van Welkom Energie te respecteren en uit te voeren. Graag beantwoord ik uw bericht.

Welkom Energie had het faillissement al eerder bekend gemaakt aan de ACM. Welkom Energie heeft Eneco benaderd met de vraag het klantenbestand over te nemen. Het alternatief was dat de klanten worden verdeeld over andere leveranciers. In beide gevallen zou het contract bij Welkom Energie onder deze voorwaarden zijn gestopt. Vanwege de enorm stijgende energieprijzen, voornamelijk bij gas, is Eneco genoodzaakt om een contract aan te bieden tegen hogere prijzen dan u gewend was bij Welkom Energie.

We hebben in overleg met de ACM het klantenbestand overgenomen zonder de contract over te nemen.

Een andere oplossing hebben we niet.

Tot slot wens ik u een prettige dag.

Ramona
    Eneco Webcare

Er is geen oplossing

Ook een klacht indienen over Eneco?