Klacht Eneco: Overname contract zonder mijn toezegging

Klantnk

Zonder mijn toezegging is mijn contract overgenomen door Eneco Zakelijk, mijn vriend heeft dat blijkbaar afgesloten nooit wetende dat het de zakelijke variant is. Hij is hiervoor niet bevoegd en aangezien in wil stoppen met mijn onderneming is het laatste wat ik er contracten op afsluiten. Doordat ik hier niets over wist kreeg ik opeens onbetaalde facturen op de mat, met incasso kosten erboven op. Hierna heb ik meteen contact gezocht met Eneco Zakelijk ik heb geprobeerd te mailen maar kreeg meteen een reactie dat het op dit moment drukker is als gewoonlijk maar bedankt voor je mail. Uiteindelijk toch iemand gesproken en die zou mij helpen. Paar weken later ligt er weer een rekening op de mat die niet betaald zou zijn. In de tussentijd heb ik ook niets meer vernomen van Eneco. Hierdoor meteen weer gebeld en kreeg toen iemand aan de telefoon die toch wel vond dat dit mijn eigen schuld was, en dat ik anders maar aangifte moest doen tegen mijn vriend. Ze hadden dit nooit mogen aanbieden via mijn vriend. Ik heb mijn KVK gegevens opgestuurd en zij zouden er nu mee aan de gang gaan. Ook zou ik de band opnames toegestuurd krijgen van de afsluiting.
Nu heb ik nog steeds niet gehoord en dit speelt al vanaf juli. Ik heb vorige week weer gebeld, en kreeg te horen dat de collega die hier mee bezig was er niet meer werkte, maar ik zou de volgende dag terug gebeld worden. En wederom geen gehoor.

Ik wil dat dit contract opgeheven wordt. En dat er met mij contact gezocht opgenomen wordt hoe we dit gaan oplossen.
Ondertussen zijn we al maanden verder en ik krijg natuurlijk een flinke rekening van een gat dat nooit betaald is.

Beste heer, mevrouw Kohne,

Bedankt voor het delen van uw bericht. Graag neem ik uw klacht in behandeling.

Heel begrijpelijk dat u hier een antwoord op wilt hebben, zo is het erg verwarrend allemaal wat ik lees.

Om inzicht te krijgen in uw gegevens en ons daarmee aan de regels van de privacy wetgeving te houden verzoek ik u vriendelijk om uw klantnummer of IBAN te delen met ons middels de privéoptie.

Alvast bedankt.

Beste heer, mevrouw Kohne,

Bedankt voor het delen van uw bericht. Graag neem ik uw klacht in behandeling.

Alvast bedankt.

Hoi Angela,

Bedankt voor de snelle reactie, sorry dat het via deze weg gaat, ik wist alleen niet hoe ik anders nog gehoord zou worden. Mijn klant nummer is K20116646.

Beste mevrouw Kohne,

Geen probleem dat u voor deze weg kiest. Ik help u graag.

Hartelijk dank voor het delen van uw klantnummer. Met alleen het klantnummer heb ik geen toegang tot uw account.

Om u verder te helpen heb ik ook uw kvk nummer nodig. Mijn excuus dat ik dit niet eerder gemeld heb.

Wilt u mij dit nummer doorgeven. Ik pak het direct op na uw reactie.

Mijn KvK nummer is 63871572
    Adres is Zuiderpad 83 1461 BS Z.O Beemster

Beste mevrouw Köhne,

Hartelijk dank voor het delen van uw kvk nummer.

Ik neem direct contact op met de zakelijke afdeling. Zodra ik meer informatie voor u heb zal ik het via deze weg delen.

Voor nu wens ik u een fijn weekend.

Hoi Angela,

Bedankt voor de snelle handelingen en reacties. Ik wacht het af.

Fijn weekend,

Beste mevrouw Köhne,

Tot op heden heb ik helaas nog niets vernomen of uw klacht bij onze zakelijke afdeling is opgepakt voor u.

Hopelijk hebben ze ondertussen wel contact met u gezocht. Ik kan helaas niet in uw zakelijke klantgegevens om dit te controleren.

Vandaag heb ik ze nogmaals een een reactie gevraagd over de gang van zaken. Ik hou het scherp in de gaten voor u.

En zodra ik meer weet laat ik het weten via een bericht.

Beste mevrouw Köhne,

Bedankt voor uw reactie. In afwezigheid van mijn collega Angela neem ik de kwestie van haar over.

Ik heb de kwestie opnieuw onder de aandacht gebracht bij onze zakelijke klantenservice, ik ben bang dat er hierin iets is misgegaan, mijn excuses hiervoor. Vanuit hier nemen mijn collega's het over en nemen deze week nog contact met u op voor een eerste, inhoudelijke reactie. Dit gebeurt ofwel telefonisch of per e-mail.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Denise
    Beste mevrouw Köhne,

Vervelend om te lezen dat er nog niemand contact heeft opgenomen.

Het laatste bericht wat ik heb ontvangen is dat ze je contract met spoed hebben opgevraagd.

Ik heb ze vandaag weer opnieuw een e-mail gestuurd en gevraagd dat ze u met spoed bellen omdat het ondertussen veel te lang loopt. Ik hou het van deze kant voor u in de gaten.

En zou het zeer waarderen als u laat weten wanneer ze contact opnemen en of dit naar wens is verlopen. Ik blijf het in de gaten houden vanaf deze kant.

Beste mevrouw Köhne,

Vervelend om te lezen dat er nog niemand contact heeft opgenomen.

Beste mevrouw Köhne,

Dit ben ik helemaal met u eens.

Weet wel dat dit niet de gebruikelijke gang van zaken is. Maar weet dat ik er alles aan doe vanaf deze kant om er voor te zorgen dat dit op opgepakt gaat worden.

Ik vraag nog een beetje geduld van uw kant. En nogmaals laat mij weten wanneer ze contact opnemen en of dit naar wens is verlopen.

Beste mevrouw Köhne,

Dit ben ik helemaal met u eens.

Beste mevrouw Köhne,

Bedankt dat u mij hiervan op de hoogte stelt.

Ik begrijp helemaal uw reactie en ik vind het ook spijtig dat ze niet persoonlijk met u contact hebben gezocht om dit uit te leggen. Zeker omdat dit al zo lang loopt. Dit ga ik ook zeker bespreekbaar maken.

Ik weet dat ze het contract bij de externe partij moesten opvragen en deze uiteindelijk niet boven water is gekomen. Dit is ook de reden dat alles is terug gedraaid.

We moeten natuurlijk altijd secuur zijn in dit soort situaties en alles goed uitzoeken.

Ik hoop dat mijn uitleg hierbij iets helpt. Wanneer ik toch nog iets voor u kan betekenen dan verneem ik dat uiteraard graag.

Hoi Angela,

Bedankt voor je reactie. Zou jij kunnen vragen of ze telefonisch contact met mij op willen nemen. Ik zit toch wel met een paar vragen en handel dit liever mondeling af. Ik heb geprobeerd te bellen maar de wachttijden zijn weer erg lang, en na het versturen van een mail krijgt ik de standaard reactie dat het langer kan duren als gebruikelijk.

Mijn nummer is 0628835023

Dank je wel als het lukt.

Uiteraard graag gedaan.

Heel begrijpelijk dat je nog vragen hebt. Ik heb het verzoek ingediend en ik hoop dat ze hier vandaag nog gehoor aan geven.

Laat me weten wanneer ze hier gehoor aangeven en of alles naar wens is besproken.

Pas dan sluit ik dit dossier hier af.

Beste mevrouw Köhne,

Fijn dat er iemand gebeld heeft.

Dan laat ik het vanaf nu over aan de collega's waar u contact mee heeft.

Eneco webcare

Klantnk
Hoi Angela, Ik heb zelf moeten bellen en 30 min in de wacht moeten staan om iemand te spreken, dus dit is zeker nog niet afgerond naar mijn idee. Ik zou maandag terug gebeld worden, het is ondertussen alweer woensdag, zou jij mee kunnen kijken, ik word voor mijn gevoel weer niet serieus genomen. Groeten, Nydia Köhne

Ook een klacht indienen over ?