Klacht Eneco: Overstapboete

AnitaSt

Er is door ENECO een bedrag van 80,09 euro overgemaakt naar een rekeningnummer wat niet meer wordt gebruikt ivm. schuldsanering. Ik heb destijds (oktober 2014) mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven met de melding van de schuldsanering. Mij werd gezegd dat door de schuldsanering de overstapboete (2X50 euro?) niet kon worden overgemaakt op mijn eigen nieuwe rekening (!) Ik heb dus aangegeven dat dit naar de rekening kon worden overgemaakt van de kredietbank.
Contacten met ENECO zelf zijn op zijn minst roestig. Waarom nu ineens een foutief bedrag overmaken naar een prive rekeningnummer terwijl dit niet kon met mijn nieuwe nummer ivm schuldsanering, en waar is het restand?

Maak nu gewoon het correcte bedrag over naar het juiste rekeningnummer. Oude rekeningnummer valt namelijk ook onder de schuldsanering. En geef fouten toe en maak eens excuses naar jullie klanten. Wij zijn wel jullie boter en brood.

Eneco
    Beste Anita, Ik heb uw klacht gelezen. U geeft hierin aan dat wij een bedrag van 80,09 euro hebben overgemaakt op een rekeningnummer dat niet meer gebruikt wordt in verband met schuldsanering. U schrijft dat u ons in oktober 2014 heeft geinformeerd over het nieuwe rekeningnummer. Verder bent u niet tevreden over onze dienstverlening en vindt u dat wij fout na fout maken. Ik heb de kwestie onderzocht en informeer u graag als volgt.Ik vind het jammer om te lezen dat u ontevreden over ons bent. Wij hebben op 2 maart 2015 een e-mail van u ontvangen met daarin de vraag waarom u van ons de opzegvergoeding van 2x50 euro nog niet heeft ontvangen. Een dag later, namelijk vandaag, hebben wij u per e-mail uitgelegd dat we de vergoeding van 2 x 50 euro al op 14 november 2014 aan u hebben vergoed, door het te verrekenen met een openstaand saldo. Het recente tegoed van 80,09 euro hebben we overgemaakt naar het bij ons bekende rekeningnummer. Wij hebben tot op heden geen verzoek van u ontvangen om het rekeningnummer te wijzigen. Wij hebben weliswaar op 17 november 2014 van u een declaratieformulier ontvangen met daarop een ander rekeningnummer, maar dat gebruiken wij alleen voor de uitbetaling van de opzegvergoeding, als dat aan de orde is. In uw situatie hebben we de vergoeding niet uitgekeerd, maar verrekend. Anders dan dit, hebben wij zoals gezegd geen gericht verzoek van u ontvangen om het rekeningnummer te wijzigen. Daarom hebben wij het recente tegoed overgemaakt aan het bij ons bekende rekeningnummer. Wij zien daarom ook niet in waarom wij volgens u een fout gemaakt hebben. Dat neemt niet weg dat we het voor u vervelend vinden dat u niet bij het tegoed kunt op dit moment. Is het rekeningnummer volledig opgeheven? Graag verneem ik van u waardoor u het tegoed niet meer kunt bereiken. Op basis van die informatie kijk ik graag na of ik hierin nog iets voor u kan betekenen. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    AnitaSt
    Volgens jullie kon het bedrag niet worden gestort op mijn nieuwe prive rekeningnummer, ik heb derhalve telefonisch aangegeven om dit dus op het rekeningnummer te storten waar de premies vanaf worden betaald. Hierop heb ik nooit meer een reactie gekregen, daarnaast is 2x50 nog altijd 100 dus waar is de rest, ook geen antwoord op gekregen. Als jullie als eneco nu gewoon de afspraak waren nagekomen van het leveren van energie per 1 januari dan had er helemaal niets aan de hand geweest.
    AnitaSt
    Daarbij heb ik heel duidelijk aangegeven op mijn declaratie formulier dat het ing rekeningnummer niet meer wordt gebruikt. Dit is nog wel actief en kan pas worden afgesloten nadat de schuldsanering is afgelopen. Heel fijn omdat ik van een rekening in de minus geen geld kan opnemen dus nee ik kan niet aan het foutieve bedrag komen wat u heeft overgemaakt. Ook is het zo dat u aan het verrekenen bent geslagen met een openstaand bedrag waarvoor een regeling is getroffen.
    AnitaSt
    De openstaande schuld is een schuld waar ENECO accoord mee is gegaan om dit mee te nemen in de schuldsanering, dus dit is een bedrag wat helemaal niets heeft uit te staan met mijn huidige contract. Dit is informatie die mij door een van uw eigen medewerkers telefonisch is doorgegeven. Daarnaast heeft deze mevrouw mij ook gezegd dat het in orde zou komen en dat het bedrag overgemaakt wordt!
    Eneco
    Beste Anita,Bedankt voor uw reactie. Wat Eneco in uw situatie vergoedt bij een overstap, is de boete wegens contractbreuk. Die bedraagt 100 euro voor u. Dat kunt u ook terugvinden op de eindnota van de vorige leverancier. Het is mij niet duidelijk wat u bedoelt met 'de rest'. Eneco vergoedt niet de kosten voor de levering die u bij de andere leverancier heeft afgenomen.Op het declaratieformulier wat wij van u ontvangen hebben, staat niet vermeld dat het ING rekeningnummer niet meer wordt gebruikt. Als u wilt, stuur ik een kopie van het ontvangen declaratieformulier naar u toe. Er staat enkel het nieuwe rekeningnummer op, wat wij niet gebruikt hebben omdat we het tegoed hebben verrekend met de achterstand. Dat is ook gebruikelijk. We betalen normaliter geen tegoed uit op het moment dat u zelf bij ons nog een achterstand heeft. Omdat u aangeeft dat een collega u eerder heeft toegezegd dat het bedrag wel zou worden overgemaakt, zoek ik dat nog verder voor u uit. Naar verwachting kom ik daar uiterlijk woensdag 11 maart bij u op terug. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Eneco
    Beste Anita, Excuses voor het vertraagde antwoord. Ik heb de gegevens verder voor u onderzocht. Het bedrag van 80,09 euro is zoals eerder aangegeven overgemaakt naar het bij ons bekende rekeningnummer omdat wij eerder verzoek hebben ontvangen om het rekeningnummer voor uitbetalingen te wijzigen. Het verdere onderzoek heeft niet uitgewezen dat we het bedrag ten onrechte naar dit rekeningnummer hebben overgemaakt. Het tegoed van 80,09 euro staat los van de vergoeding van de boete. De 2x50 euro is immers in november 2014 al verrekend met de achterstand. Het is voor ons niet mogelijk de betaling te corrigeren. Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?