Opgelost door Eneco: problemen met slimme meter

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 199774
Gebruiker
Jolien Fokma
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Eneco beweert dat we geen slimme meter hebben. Op hun verzoek foto van slimme meter + meterstand doorgegeven. Ontvangst hiervan door Eneco bevestigd. Daarna nogmaals verzoek meterstanden door te geven. Telefonisch gemeld dat we dat reeds gedaan hadden op 22-11-2015. Eneco servicelijn zou dit doorgeven.
Nu dd 08-12-2016 van Eneco ontvangen de eindstand met een berekende stand van de meter. M.a.w. het feit dat wij de meterstand doorgegeven hebben met foto is bij Eneco nooit verwerkt. Eneco beweert dat wij geen slimme meter hebben. Deze is door Stedin op 21-09-2015 bij ons geplaatst. Vorig jaar hadden wij dezelfde problemen met Eneco!

De oplossing

Correcte jaarnota en bevestiging dat Eneco heeft genoteerd dat wij een slimme meter hebben en zij dus zelf de meterstanden kunnen aflezen.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw Fokma,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat er een berekende stand is gebruikt voor uw jaarnota in plaats van de werkelijke standen uit uw slimme meters.

    De info over uw meters en aansluiting ontvangen wij van de eigenaar hiervan. Bij u in de regio is dit netbeheerder Stedin. Zij zijn hiervoor verantwoordelijk, wij verzorgen de levering. Het kan voorkomen dat er een verschil is in administratie tussen de netbeheerder en een leverancier. Graag trekken wij dit voor u recht.

    Ik zie dat u onlangs foto's van uw nieuwe meters heeft toegestuurd. Deze leggen wij voor aan uw netbeheerder Stedin, zodat zij ons met de foto's als bewijs, ook van de juiste informatie wat betreft uw meters kunnen voorzien.

    Zodra Stedin ons verzoek hiertoe verwerkt heeft, staan alle gegevens van uw adres weer juist in ons systeem.

    Met vriendelijke groet,

    Rodney
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Jolien Fokma
    Datum
    Eneco heeft snel gereageerd op onze klacht. We wachten nog af of we de juiste jaarafrekening krijgen. Zo niet dan melden wij ons weer.

    Met vriendelijke groet
    Jolien Fokma

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jolien Fokma
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen