Opgelost door Eneco: Rekening gekregen terwijl ik geen klant ben

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 155892
Gebruiker
EVP
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een paar maanden geleden heb ik zo'n 4 maanden lang steeds een rekening gekregen van rond de 13,50. Toen ik deze voor het eerst kreeg snap ik niet waar het voor was, ik ben immers geen klant bij eneco, maar heb hem toen maar gewoon betaald. Ik bleef deze rekening elke maand krijgen en toen heb ik toch maar een paar keer met eneco gebeld, elke keer kreeg ik het antwoord dat zij ook geen idee hadden waar het vandaan kwam, omdat mijn naam niet eens in het systeem staat. Zij konden mij niet verder helpen maar nu heb ik wel een paar keer zo'n rekening betaald terwijl dit waarschijnlijk gewoon een foutje was..

De oplossing

Ik wil graag mijn geld terug als dit een fout geweest blijkt te zijn.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw van Pelt,

    Wat vervelend om te lezen dat er al geruime tijd bedragen van uw rekening worden afgeschreven zonder dat er bekend is waar deze kosten nu eigenlijk van zijn. Hiervoor mijn excuses.

    Deze kosten worden in rekening gebracht voor een huurboiler en dit loopt via Eneco Installatiebedrijven. Dit was eerder helaas niet zichtbaar in ons systeem. Als blijkt dat er bij u in de woning nog een Aqua Safe huurboiler hangt, dan zijn de in rekening gebrachte kosten natuurlijk terecht. Hangt deze boiler niet meer in uw woning? Dan verneem ik dit graag zodat we er inderdaad voor kunnen zorgen dat alle kosten worden teruggedraaid.

    Ik verneem graag van u of er nog een boiler hangt in uw woning.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Medewerker Webcare Eneco
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw van Pelt,

    Graag kom ik terug op uw klacht van 20-02-2016.

    Inmiddels is het contract beëindigd, met terug werkende kracht vanaf 09-06-2015, en zullen er geen kosten meer in rekening worden gebracht.

    Ik hoop dat uw klacht zo naar tevredenheid is opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Medewerker Webcare Eneco
  3. Auteur
    EVP
    Datum
    Bedankt voor de hulp! Fijn dat het zo afgehandeld is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EVP
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen