Klacht Eneco: ruim 2000 euro betaald

tomlak

Bij het ontvangen van mijn jaarnota in 2014 over 2013, had ik een extreem hoog gasverbruik (3600m²). Hiervoor heb ik toen €2000,- bij moeten betalen. Vervolgens heb ik alles laten controleren in mijn huis, omdat het verbruik dat ik heb gemaakt in 2013 zo extreem hoog was. Hier kwamen geen bijzonderheden uit. Een aantal maanden later heb ik Toon aangevraagd om vast te stellen waar mijn hoge verbruik vandaan komt, tot mijn verbazing was dit verbruik opeens veel minder. Toevallig was het nodig nieuwe gasmeters te plaatsen om toon aan te kunnen sluiten.Ik heb daarom ook gevraagd aan Eneco waarom mijn verbruik opeens veel lager was, namelijk rond de 2000m² gas. Hier hadden ze geen verklaring voor. Wel hebben ze beloofd om de meter na te kijken, dit heb ik ook in een e-mail staan. Toen ik hierover ging bellen had ik het volgens hun helemaal verkeerd begrepen en gaan hun de meter niet nakijken.

Volgens diegene aan de telefoon kan de meter nog steeds nagekeken worden op defecten. In mijn mail heb ik staan dat jullie dit zouden doen.

Eneco
    Beste Tom, Ik heb uw klacht gelezen en in behandeling genomen. Het bevreemdt u dat het gasverbruik sinds de plaatsing van de nieuwe gasmeter aanzienlijk gedaald is. U heeft daardoor het vermoeden dat er iets mis was met de afgenomen meter en u zou graag een controle willen van deze meter. U legt uit dat we u hebben aangegeven dat u hebben beloofd de meter na te kijken, later bleek dat niet het geval te zijn. Vervelend dat hierover onduidelijkheid ontstaan is. De energieaansluiting tot en met de meter is eigendom van de netbeheerder Stedin. Eneco levert energie via die leidingen maar is niet verantwoordelijk voor de werking ervan. De meter is dan ook door Stedin gewisseld en kan via Stedin geijkt worden (zij geven dat uit handen aan ijkinstituut KEMA), mits de meter nog in magazijn aanwezig is. Aangezien de meter al bijna een jaar geleden gewisseld is, vermoed ik dat de meter niet meer in het magazijn aanwezig is. Om tot een oplossing van deze klacht te komen, adviseer ik u toch om eerst bij Stedin na te gaan of de meter nog in het magazijn aanwezig is, zodat deze geijkt kan worden. Stedin is te bereiken via 088 896 39 63. Ik hoor daarna graag van u. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Eneco
    Beste Tom,Heeft u in de tussentijd al contact opgenomen met Stedin en weet u al of de meter nog geijkt kan worden?Ik hoor het graag zo snel mogelijk van u, zodat ik uw klacht verder in behandeling kan nemen. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Eneco
    Tot op heden heb ik van u helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb u vandaag telefonisch geprobeerd te bereiken, zonder succes. Ik heb uw voicemail ingesproken met het verzoek mij terug te bellen zodat we de kwestie kunnen bespreken en met u tot een oplossing kunnen komen. Vriendelijk verzoek ik u om mij voor 9 juni terug te bellen via het ingesproken telefoonnummer. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?