Klacht Eneco: ruim 2000 euro betaald
Details
Klacht
Bij het ontvangen van mijn jaarnota in 2014 over 2013, had ik een extreem hoog gasverbruik (3600m²). Hiervoor heb ik toen €2000,- bij moeten betalen. Vervolgens heb ik alles laten controleren in mijn huis, omdat het verbruik dat ik heb gemaakt in 2013 zo extreem hoog was. Hier kwamen geen bijzonderheden uit. Een aantal maanden later heb ik Toon aangevraagd om vast te stellen waar mijn hoge verbruik vandaan komt, tot mijn verbazing was dit verbruik opeens veel minder. Toevallig was het nodig nieuwe gasmeters te plaatsen om toon aan te kunnen sluiten.Ik heb daarom ook gevraagd aan Eneco waarom mijn verbruik opeens veel lager was, namelijk rond de 2000m² gas. Hier hadden ze geen verklaring voor. Wel hebben ze beloofd om de meter na te kijken, dit heb ik ook in een e-mail staan. Toen ik hierover ging bellen had ik het volgens hun helemaal verkeerd begrepen en gaan hun de meter niet nakijken.Gewenste oplossing
Volgens diegene aan de telefoon kan de meter nog steeds nagekeken worden op defecten. In mijn mail heb ik staan dat jullie dit zouden doen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.