Klacht Eneco: Schandalige tarieven

B. Pol

Voordat Welkom Energie failliet is verklaard waren de klanten al overgenomen door Eneco. Dit betekend dat ze de lopende contracten moeten respecteren. Dit is niet gebeurt en Eneco rekent zelfs de hoogste prijzen in de markt. Dit is misbruik maken van de situatie.
Hoe kun je van duurzaam uitgaan als je niet eens een duurzame relatie met klanten kan opbouwen.

De tarieven van Welkom Energie gaat respecteren of met terugwerkende kracht mij laten overstappen naar een Energie leverancier van mijn keuze.

Eneco
    Beste heer Pol,

Begrijpelijk dat u kritische vragen stelt over de hoogte van de nieuwe energieprijzen die u van ons geleverd krijgt per 1 november. De energiemarkt bevindt zich op dit moment in een zeer uitzonderlijke situatie. Wij doen meer dan ons best om alle klanten van Welkom Energie een enigszins zachte landing te geven binnen de reeds bestaande crisis op de energiemarkt. Graag leg ik u uit hoe de overname tot stand is gekomen.

Eneco heeft het klantenbestand van Welkom Energie overgenomen omdat Welkom Energie in zwaar financieel weer terecht is gekomen en de levering van energie voor november 2021 niet kon garanderen voor het grootste gedeelte van haar klanten. Welkom Energie was al in gesprek met de ACM voor intrekken leveringsvergunning en waren er gesprekken gaande voor een beooogd curator zodra het faillissement zou worden uitgesproken.

Eneco heeft na intern beraad en in samenspraak met de betrokken partijen ACM, Welkom Energie en de Landelijke netbeheerders besloten om de klanten in het kader van de procedure leveringszekerheid per 1 november te gaan voorzien van levering van energie.

Vanwege de enorm stijgende energieprijzen, voornamelijk bij gas, is Eneco helaas genoodzaakt om een contract aan te bieden tegen hogere prijzen dan u gewent was bij Welkom Energie en wat de bestaande klanten bij Eneco gewent zijn. Om u toch tegemoet te komen zijn de prijzen vastgelegd voor 4 maanden (i.p.v. 12 maanden) zodat, na de verwachting van dalende prijzen, u per maart 2022 gunstigere tarieven met Eneco kan afspreken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen? Laat het mij dan weten.

Erica
    Eneco Webcare
    Eneco
    Beste heer Pol,

Helaas heb ik geen response meer van u ontvangen op mijn bericht van 9 november 2021. Ik ga er dan ook vanuit dat u geen vragen meer heeft met betrekking tot de overname van Welkom Energie. Om die reden sluit ik deze klacht.

Mocht u toch nog vragen hebben over dit onderwerp of een ander onderwerp adviseer ik u om contact op te nemen met ons via www.eneco.nl/klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een mooie dag toe.

Erica
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?