Klacht Eneco: stadsverwarming stijgt absurt hoog. Warmtemeter ligt er los boven op, sinds de vervanging.

Klachtnummer
# 48766
Gebruiker
Johnspruit
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Sinds de vervanging van onze warmtemeter, stijgt de stadsverwarming als een idioot.
Wij zitten bijna 10x hoger dan het postcode gemiddelde. Met 2 personen die alleen in de woonkamer stoken en vrijwel nooit thuis zijn is dit godsonmogelijk. Eneco negeert al jaren het feit dat de meter los op de installatie ligt. 1 maal heb ik hierop het antwoord gehad, dat dit mijn probleem was en dat ik die zelf moest verhelpen. Dit in tegenstrijd met de voorschriften van Eneco, dat het eigendom is van Eneco waar ik niet aan mag komen.
Eneco komt met de meest belachelijke verklaringen, als Isolatie, verandering van gezinssamenstelling, of de kruipruimte wel goed genoeg gelucht wordt en noem maar op.
De warmtemeter is niet deugdelijk geinstalleerd door Eneco en daar zit hem het probleem. Het zou fijn zijn als Eneco zijn fouten erkent, dit is wel een hele makkelijke manier van geld verdienen.
J. Spruit

De oplossing

Deugdelijke installatie van de warmtemeter en controle op verbruik.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Op 27 januari 2014 hebben we u per e-mail een reactie toegezonden. Ik vraag u deze e-mail te bekijken. Wanneer u hier op wilt reageren, kan dit door een reply op de e-mail. U reactie komt dan direct bij de behandelaar terecht.Groet,
    Mike, Eneco
  2. Auteur
    Johnspruit
    Datum
    uw reactie van 27 januari komt er op neer dat we zelf overal voor verantwoordelijk zijn. Ons verbruik is dit jaar 150GJ t.o. 20GJ gemiddeld appartementsverbruik in dit postcode gebied. Uw reactie: Wij hebben geen monteurs in dienst. Ik adviseer u om contact op te nemen met een erkend installatiebedrijf en een afspraak te maken met een monteur om de meter na te laten kijken. Mijn vraag; Wie heeft dan in godsnaam de meter vervangen in opdracht van Eneco en laat deze het probleem nakijken.

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen