Opgelost door Eneco: steeds later komen van de meterstandenkaart

jojo1968

Ik voel me steeds meer belazerd.
mijn meterstanden kaart komt met de jaren steeds later.
in 2012 op 9 februari.
in 2013 op 13 februari
en nu is het 18 februari 2014 en heb ik de kaart nog steeds niet.
het heet toch jaar afrekening, en niet een jaar met nog een week?
Eneco pakt nu wel steeds extra verbruikskosten.
En daardoor krijg ik steeds minder terug, omdat ik nu meer verbruikt.
mag dat volgens de wet?
het scheelt mij circa 50 euro minder teruggave.
een jaar is toch een jaar!!!
dan leef je heel het jaar zuinig, moet je nog een extra week verbruikskosten betalen.
ik noem dat sjoemelen met de jaarafrekening van Eneco uit.
Volgens mij mag dat niet.
Groeten Johan

Eneco
    Geachte heer Meeren,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw onvrede. Het verschuiven van de opnamedatum is veroorzaakt doordat sinds 1 augustus 2013 niet meer de netbeheerder maar uw leverancier verantwoordelijk is voor het verkrijgen van de meterstanden.
    Doordat de leverancier op dit punt niet meer afhankelijk is van de netbeheerder, kunnen de meterstanden sneller worden gecollecteerd en verwerkt. Eneco tracht in een periode van 4 weken voorafgaand aan de nota de standen te collecteren. Wij weten uiteraard niet welke periode uw netbeheerder hanteerde, maar, gezien de data waarop wij de meterstanden van uw netbeheerder in het verleden ontvingen, werd in ieder geval een langere periode voor collectie van meterstanden gehanteerd.
    Dat dat, d.w.z. de overgangsperiode die per 1 augustus jl. is ingegaan, in combinatie met het feit dat in het verleden een langere termijn van collecteren werd gehanteerd, thans, voor u leidt tot een verbruiksnota, die overigens ieder jaar in dezelfde maand wordt gefactureerd en verzonden, met een, eenmalig, langere verbruiksperiode, is spijtig. Echter, wij willen benadrukken dat dit noodzakelijke gevolg, waarbij een nota wordt verstuurd die betrekking heeft op een verbruikstermijn van langer dan normaal eenmalig is.
    Uiteraard wordt dit eventuele verschil volgend jaar weer recht getrokken. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is voor u. Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    jojo1968
    Ik ben het daar niet mee eens, mede dat het jaar de voor ook al de meterkaart later kwam, en dus niks te maken heb met die 1 augustus 2013 waar u het over heeft.
    ik weet zeker dat ik niet de enige bent die hierover klaagt.
    het was fijner geweest dat klanten daarover waren geinformeerd van te voren, ik vraag eneco net als een kennis van mij van 2 straten verderop, mij per email een meterstandenkaart te sturen.
    En vul ik gewoon de standen van 13-2-2014 in,die ik heb genoteerd
    Eneco
    Geachte heer Meeren,Heeft u inmiddels de meterstandenkaart ontvangen?Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    Beste Martijn
    Ik heb inmiddels vorige week de meterstanden aan jou doorgegeven.
    Ik heb alleen nog geen herrinderingskaart in de bus gekregen.
    Maar ik ga er van uit dat ik die nu niet meer in hoef te vullen.
    Want dat heb ik al met u afgehandeld.
    Dank voor je reactie.
    Grtjs Jc vd Meeren
    Eneco
    Bedankt voor uw snelle reactie. Als u nog een herinneringskaart ontvangt kunt u die inderdaad als niet-verzonden beschouwen.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    afgehandeld

Ook een klacht indienen over Eneco?