Klacht Eneco: te hoge eindafrekening

truus-anwar@hotmail.com

De eindafrekening van 2013 was dat ik 46 euro terug kreeg. mijn maand nota was toen 139 euro p/m. nu ben ik verhuisd, nu moet ik 399 euro bijbetalen over een periode van 2 maanden en 3weken plus dat ik jan. en febr. 120 euro heb betaald . het totale bedrag was 639 euro . de periode loopt van 29 nov. tot 17 febr. ik heb met eneco gebeld en volgens hun was het erg koud geweest en zijn de prijzen gestegen. vervolgens een betalingsregeling getroffen.

ik denk dat de rekening herzien moet worden, want hoe hoog is de rekening aan het einde van het jaar mijnd inziens klopt de rekening niet

Eneco
    Geachte mevrouw Van Soest,Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik begrijp zeer goed hoe vervelend het is een hoge (eind)nota te krijgen. Ik heb uiteraard het een en ander nagekeken, maar de eindnota is spijtig genoeg voor u wel correct. Omdat het om een winterperiode gaat waarin tot de eindnota slechts twee termijnen in rekening zijn gebracht, geeft de afrekening geen realistisch beeld. Het termijnbedrag van 120,00 is vastgesteld op een verbruik in een volledig jaar (dus ook de zuinige zomermaanden) en dus niet op enkel winterverbruik. Vandaar dat uw eindnota hoger uitvalt. Het spijt mij dat ik wat dat betreft geen beter nieuws heb. Ik zie dat mijn collega inmiddels wel een regeling in 10 termijnen voor u in orde heeft gemaakt. Ik hoop dat u hiermee wel geholpen bent. Als u verder nog vragen heeft, verneem ik dat graag.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?