Opgelost door Eneco: te hoge eindnota met geschatte stand electriciteit

Johnny

2-5-13: zonnepanelen (18239kWh); 27-8: overstap Green Choice eindst.(gas+electr.) doorgegeven, Electr. norm. tarief (kWh): 17586 (stand), 1791 (verbruik, excl. panelen) Wk 50 (15 wk later) eindnota. Nota correcte stand gas (doorgegeven) + geschatte (27-8 doorgegeven) eindstand electr. (kWh): 19346 (geschat), verbruik (geschat, FOUTIEF): 3551 (dubbel zo hoog). 30-12-13: gebeld (belkosten: 2,31EUR) ivm geschat stand. Eneco zei: bedrag autom.machtiging doorzetten+daarna storneren. Komt nieuwe nota. Bedrag (230,59EUR) storneerd. Halv. jan. brief Eneco autom.incasso niet gelukt. 30-1-14: gebeld (bel: 0,23EUR) status nieuwe nota. Computerstoring. Verzoek volg. dag bellen. 31-1: gebeld (bel: 0,23EUR), nog storing. 3-2: bedrag autom.machtiging afgeschreven 3-2: gebeld (bel: 1,60EUR). Eneco zei: medew. geholpen 30-12-13 fact. extra weken naar achteren zetten. Bedrag storneren. Factuur extra naar achter + binnen 6 wk nieuwe nota. Bedrag storneerd. Weer brief nu dreigement incassokosten

nieuwe, correcte eindnota, geen dreigement incassobureau, verrekening belkosten

Eneco
    Geachte heer Verrijt,Bedankt voor uw bericht. Ten eerste mijn excuses dat deze kwestie al geruime tijd speelt en u nog steeds geen duidelijkheid heeft. Ik begrijp uw onvrede dan ook. Inmiddels heb ik een correcte eindafrekening laten maken. De eerste nota van 230,59 euro komt te vervallen, op de corrrectie van de eindnota ontvangt u een bedrag van 167,43 euro. Omdat ik constateer dat u het bedrag van 230,59 euro reeds betaald heeft aan ons, maken we dit bedrag uiteraard ook weer over aan u. Ik stuur de correctie per post naar u toe. Tevens voeg ik een kleine compensatie bij in verband met de gemaakte kosten die u gemaakt heeft om dit tot een goed eind te brengen. Nogmaals mijn excuses voor de overlast. Ik hoop wel dat u tevreden bent met de uiteindelijke oplossing.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
    Johnny
    Reactie van Eneco volgde snel!
    15 maart: Correctie eindnota (kopie) met VVV-bon ontvangen.
    20 maart: 167,43 EUR op betaalrekening ontvangen
    Ik wacht nog op bedrag van 230,59 EUR.
    Of moet ik dit (zelf) via bank laten storneren? Dus ik wil snel de 230,59 EUR terug.
    Het is dus nog niet 100% opgelost, echter de oplossing is OK.

Johnny

Ook een klacht indienen over Eneco?