Klacht Eneco: te hoge kosten herinnering Eneco

# 191940

Hallo,
ik maak bezwaar tegen te hoge kosten van herinneringen Eneco. Mijn maandbedrag is 135 Euro, elke keer als ik te laat ben met de betaling brengen jullie 40 euro in rekening en dat moet ik dan eerst betalen voordat ik maandbedrag kan betalen. Bedrag van 40 euro aan kosten staat niet in verhouding tot onze maandbedrag.

Ik verwacht dat de herinneringskosten worden verlaagd (voor de verkeersboete rekent de overheid 7 euro aan adm.kosten). De 40 euro die jullie vragen staat in mijn optiek buiten alle proporties.

Beste heer, mevrouw Dobiegala,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede.
    Spijtig om te vernemen dat het vaker zo ver komt dat wij herinneringskosten in rekening brengen.
    De €40 is een vast bedrag bij elke 2e herinnering die wij versturen. Het is inderdaad zo dat er via Mijn Eneco eerst de €40 betaalt dient te worden, voordat je de overige openstaande kosten kunt betalen. Echter zien wij natuurlijk graag dat de betalingen weer goed gaan en bij lopen. Ik ben dan ook benieuwd wanneer het lukt om de openstaande termijnen over te maken. Eventueel kan ik kijken naar een uitstel, zodat we de bedragen later kunnen ontvangen zodat u meer tijd heeft om het weer bij te krijgen. Ik verneem graag wat u ervan vindt, dan hoeft het hopelijk niet meer zo ver te komen dat er elke keer herinneringskosten worden berekend.

Danielle
    Dobiegala
    er is geen reactie gekomen
    Dobiegala
    ik ben dus niet mee eens met de hoogte van 40 euro over sturen van een herinnering. Ik vraag me af wat is er dan zo duur aan? Bestaat er ook een specificatie over deze kosten? incl. btw enz?
    Beste heer, mevrouw Dobiegala,

Het bedrag van de herinneringskosten is €33,06 zonder BTW.
    In mijn vorige reactie gaf ik aan of u een planning heeft voor de betalingen, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan doen met het verlenen van uitstel.
    Daar heb ik helaas geen antwoord op ontvangen, waardoro ik geen actie heb ondernomen.
    In ieder geval is de €40 een vast bedrag voor elke 2e herinnering die u ontvangt en dit is ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.
    Laten we hopen dat het niet meer zo ver hoeft te komen dat wij herinneringen versturen.

Danielle
    Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?