Klacht Eneco: Ten onrechte hoge kosten in rekening gebracht nav jaarnota 2022

jonah

Heb aan Eneco in de maand juni gevraagd wat ik nu zou moeten betalen om met jaarnota op nul uit te komen.

Dit was 139 euro en heb daar toen 90 euro van betaald, blijft nog over 49 euro.
Toen kwam de jaarnota en daarop stond ineens 133 euro bij betalen.
Begon daarover te communiceren met Eneco of de jaarnota wel goed was berekend en wel klopte, omdat mij was toegezegd dat ik (139-90) nog maar 49 euro zou hoeven te betalen wat nu ineens 133 euro was geworden.

Toen begonnen ook de aanmaningen en herinneringen te komen met steeds hogere bedragen.
Volgens Eneco zou er nu een bedrag van 293,14 euro openstaan.
Ze dreigen zelfs met afsluiting als ik dit niet betaal.
En dat terwijl zodra ik een correspondentie begin over een factuur of nota de herinneringen moeten stoppen totdat we tot een wederzijds besluit zijn gekomen over mijn klacht bezwaar.

Ik wil dat alle herinneringen, aanmaningen worden verwijderd uit hun systeem en als niet verzonden wordt beschouwd.
Ook rectificatie over wat ten onrechte bij mij in rekening wordt gebracht en een factuur van niet meer dan 133,- voor de jaarnota.

Update 21 November 2022. Tot nu toe is er regelmatig correspondentie met Eneco. Mijn gegevens zijn gelukkig nu door Eneco weggehaald bij het Incasso bureau. Dit is een stap in de goed richting. Verder is er nog geen verandering of verbetering te zien. De meeste van mijn vragen worden niet beantwoord en nog steeds blijft Eneco onrechtmatige bedragen in rekening brengen die verre van overeenkomen met de werkelijk gemaakte kosten. Ook is er geen energiecrisis en deze is bewust gecreëerd. De gasbergingen zijn bijna vol en de gasprijzen zijn afgelopen maand of zelfs eerder al omlaag gegaan of bijna gehalveerd. Echter merkt de klant daar nog niks van.

Eneco
    Beste mevrouw, meneer,

Bedankt voor uw bericht. U bent het niet eens met uw jaarnota en vraagt daarom een correctie.

Ik heb uw gegevens erbij gehaald. U heeft een contactpersoon die op de hoogte is van uw bezwaar. U heeft ons vandaag opnieuw gemaild, uw contactpersoon is hiervan op de hoogte en zal contact met u opnemen.

Ik ga ervan uit dat u zo goed op de hoogte bent.

Een mooie dag verder.

Groet,

Joan
    Webcare
    jonah
    Beste Joan van wegcare,

Mijn contactpersoon die mijn bezwaar in behandeling heeft, is mij op nog geen enkele wijze behulpzaam geweest en heeft zelfs een incasso bureau ingeschakeld voor een ten onrechte in rekening gebracht bedrag waar niets van klopt. Door hen gemaakte fouten worden aan mij gepresenteerd. Hier klopt geen moer van.
    Eneco
    Beste mevrouw, meneer,

Bedankt voor uw aanvullende bericht.

U bent niet tevreden met de afhandeling van uw dossier via uw contact persoon. Ik vind het erg jammer om te lezen. Ik zie dat u een e-mail van ons heeft ontvangen waar alles in staat omschreven. Wat betreft uw incasso dossier heb ik mijn collega gevraagd dit nogmaals na te kijken. Zij zal u hierover opnieuw benaderen.

Ik ga ervan uit dat alles zo duidelijk voor u is.

Een mooie dag en alvast een goed weekend toegewenst.

Groet,

Joan
    Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?