Klacht Eneco: Ten onrechte wordt mij €40 incassokosten berekend

NegendeKruisbes#519

Ben veranderd van bankrekening en heb de incasso van Eneco ook via deze bankrekening laten lopen.
Helaas stond er bij de eerste incasso nog geen geld op. Deze incasso is door mijn bank gestorneerd. Toen ik dat bemerkte heb ik zelf het termijn bedrag overgemaakt. Na een paar dagen wordt er weer een bedrag geïncasseerd van mijn bankrekening, die heb ik de volgende dag gestorneerd. Op de betalingsherinnering heb ik niet gereageerd want ik had mijns inziens betaald voor augustus , dit heb ik ook bij mijn betaling kenmerk vermeld. Krijg ik afgelopen maandag een aanmaning met €40 incassokosten.
Ik heb opgebeld en de mevrouw aan de telefoon kon mij zeggen dat mijn betaalde termijnbedrag van augustus voor de maand september is gebruikt en de aanmaning de maand augustus betreft.
Nou dat is een raar gegeven- er is sprake van een openstaand bedrag - ik los dat in en dan wordt die betaling gebruikt voor de maand daarop.
Voor de maand augustus zijn nu incasso kosten verschuldigd.
Die ben ik geenszins van plan te betalen.
Ik heb niets fout gedaan. Ik heb maar 1x gestorneerd.

De incassokosten kwijtschelden

Eneco
    Beste mevrouw Trebels,

Reuze bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat de incasso's inmiddels weer als vanouds verlopen. En ook dat er iets is misgegaan bij het verwerken van uw recente betalingen. U hebt er ook telefonisch contact over gehad met mijn collega's.

Gezien uw trouwe klandizie en keurige betaalgedrag in het verleden scheld ik u de in rekening gebrachte aanmaningskosten daarom alsnog kwijt. Ik hoop dat dit uw tevredenheid over Eneco als leverancier weer doet terugkeren op het niveau van weleer.

Mocht u nog vragen hebben, dan weet u ons te vinden. Dank voor uw klandizie en voor het overige natuurlijk alle goeds gewenst!

Groet,

Martijn
    Team Webcare
    NegendeKruisbes#519
    Ik heb inderdaad eerst contact met 2 collega’s - de klantenservice en de klachtenklantenservice. Deze laatste mevrouw deed heel badinerend ; mevrouwtje u moet ook geen bedragen storneren, dan maakt u alles verwarrend. Eneco wilde mij zelfs na mijn uitleg aan de telefoon, niet de incassokosten kwijtschelden. Dat kon niet, omdat ik had gestorneerd.
    U wilde mij niet begrijpen. Ik had het bedrag bij Eneco moeten laten, want dan zou het als een vroege betaling van september gezien worden. Dat ik het geld nodig zou hebben , bijvoorbeeld voor boodschappen , daar werd volledig aan voorbij gegaan. Er waren 2 telefoontjes 3 mailtjes en 1 klacht bij klachtenkompas nodig om te bewerkstelligen dat deze onterechte incasso kosten kwijt werden gescholden. Belachelijk.
    Ik heb al gelijk na het gesprek met de mevrouw van de klachtenklantenservice ingeschreven bij een ander energie leverancier. Want echt na 39 jaar klant zijn, is dit een misser. Zo ga je niet met klanten om.

Ook een klacht indienen over Eneco?