Opgelost door Eneco: Termijnbedragen en extra bijbetaling

sad Opgelost
Tehoog27#

Wij zijn voor een ronduit belachelijk bedrag aangeslagen en daar boven op moeten we een gigantisch bedrag van duizenden euros bijbetalen

Slecht, op een aangetekende brief wordt niet gereageerd
Ze hebben de jaarnota aangepast en het geld teruggestort waar we recht op hebben. Maar geen uitleg. En het ergste, geen excuusbrief dat ze onterecht die absurde en belachelijk hoge bedragen hebben geëist. Ook de onbeschoftheid om niet te reageren op aangetekende brieven. Zonder de consumentenbond was het niet gelukt. Pas toen we aangaven het via de bond te spelen kon het ineens wel. En kregen we de vraag of het dan niet alsjeblieft via de bond wilde spelen. Men wilde het dus onder het tapijt vegen, schandalig! Zo gaat Eneco met haar klanten om. Wij gaan op zoek naar een andere leverancier die ons wel correct behandeld En nog steeds geen excuus brief waarom men niet de beschaafdheid opbrengt om op onze aangetekend brief te reageren. Walgelijk!

Beste heer, mevrouw Spitswart,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. U maakt bezwaar tegen de hoge jaarnota die u ontvangen heeft. U heeft ons eerder een brief hierover gestuurd. Helaas heeft u geen reactie mogen ontvangen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Onze excuses hiervoor.

Ik ben direct uw gegevens ingedoken en ik heb de jaarnota bekeken. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat u ontzettend geschrokken bent van het bij te betalen bedrag op de jaarnota. Ik heb geconstateerd dat de bijbetaling in uw warmte verbruik zit. U zou namelijk in een jaar tijd 274 GJ verbruikt hebben.

Om misverstanden te voorkomen wil ik u vragen om te controleren of de eindmeterstand die u aan ons heeft doorgegeven wel correct is. We hebben op 30 december 2021 de volgende meterstand ontvangen: 973 GJ.

Graag uw reactie tegemoet.

Tehoog27#
    De nieuwe standen hebben we nu drie keer telefonish doorgegeven incl fotos
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. In uw klantgegevens zie ik wel dat u foto's heeft gestuurd van de stroom meterstanden. Dit zijn helaas niet de standen die we nodig hebben. Omdat de bijbetaling met uw warmte verbruik te maken heeft, zien we graag een foto tegemoet van uw warmte meterstanden. Dit gaat om de GJ en m3 stand. Kunt u ons hiervan een foto sturen? Dit doet u door te reageren op de email(s) die we u eerder hebben gestuurd.

Ik zie graag de foto(s) tegemoet.

Tehoog27#
    We zijn het zat, er wordt nieg gereageerd op aangetende brieven en al onze foto's raken jullie kwijt. De consumentenbond gaat nu een groepsklacht indienen a.s. donderdag. Bijgevoegd de foto van de meter
    Beste heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor het opsturen van de foto. Ik vind het erg rot dat er niet is gereageerd op uw brieven. Daarom hoop ik u zo goed mogelijk te kunnen helpen, zodat de consumentenbond er niet aan te pas hoeft te komen.

Ik heb de foto bekeken, mijn vermoeden was juist. De warmte meterstand is niet correct. Ik heb mijn collega's van de afdeling facturatie direct gevraagd om met deze nieuwe stand (775 GJ) een nieuwe jaarnota voor u te maken. De correctienota zal binnen enkele dagen verschijnen. Zodra deze klaar gereed is, stel ik u hiervan op de hoogte.

Ik realiseer me dat ik uw geduld op de proef stel, toch vraag ik om uw begrip.

Tehoog27#
    Sorry, maar de Consumentbond is al ingeschakeld want ik ben pislink dat ik als kleine burger tegen zo'n machtige reus als Eneco geen schijn van kans heb. Ik hoop dat jullie ook door de overige consumentenprogramma's worden aangepakt want zo ga je niet met burgers om.

Er is dus niemand, maar dan ook niemand die even checkt of het wel klopt, nee....hup de burger wordt angst aangejaagd. En ik ben er klaar mee, we gaan op zoek naar een andere energieleverncier
    Beste heer, mevrouw,

Wat jammer dat u heeft besloten om over te stappen naar een andere leverancier. Natuurlijk begrijp ik uw standpunt. De fouten die eerder zijn gemaakt kan ik helaas niet terugdraaien. Wat ik wel voor u kan doen is ervoor zorgen dat u een juiste nota krijgt. Zoals eerder gezegd, de correctie nota is voor u aangevraagd en ik laat u weten wanneer deze gereed is.

Voor nu wens ik u nog een prettige dag toe.

Beste heer, mevrouw,

Ik heb goed nieuws! De correctienota is gemaakt, deze krijgt u per e-mail toegezonden en kunt u direct bekijken via mijn Eneco. U krijgt een bedrag terug van 889,32 EUR. Ook storten we uw betaling van 280 EUR terug.
    In totaal ontvangt u dus 1169,32 terug van ons. Uw nieuwe termijnbedrag wordt 303 EUR. Mocht u dit willen aanpassen dan kunt u dat ook via mijn Eneco regelen.

Ik ga ervan uit u hiermee goed geholpen te hebben.

Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?