Klacht Eneco: teruggaaf onterecht ingehouden termijn

a

mijn schoonmoeder is begin dit jaar verhuisd. Er is maandtermijn ingehouden van haar oude adres. Nog steeds geen eindnota van haar oude adres ontvangen. Klachtenservice gebeld: Zouden er werk van maken. Er gebeurt niets.

Eindnota oude adres en zodoende teruggaaf van in rekening gebracht termijn. Ruim € 180,--

Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht waar in u aangeeft nog geen eindafrekening te hebben ontvangen. In dit bericht geef ik antwoord op uw vraag.

Wat vervelend dat u zo lang heeft moeten wachten op de eindafrekening van uw schoonmoeder.

De eindafrekening van de President Paterstraat is reeds in maart 2015 opgemaakt. Helaas is deze nota gestuurd naar het oude adres van uw schoonmoeder waardoor u deze niet heeft ontvangen.
    Ik stuur u per email een kopie van de eindafrekening.

U noemt een bedrag van €180, dit komt mij niet bekend voor. Het maandtermijn van maart van €108 is reeds verrekend met de verbruik op de eindafrekening.

Ik hoop u zo naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Vincent
    Medewerker WebCare

a
    Bedrag van € 180,-- heb ik mis. Eindnota data 29 maart 2015 (?) ontvangen, dank. Ik heb met Maasdelta per 3 februari 2015 de meterstanden opgenomen. Hoe kan mijn schoonmoeder dan een verbruik in rekening gebracht worden van 17/1 tot 20/3 2015 (?) En ik zie 2 in rekening gebrachte termijnen op de eindnota staan. (?) Nogmaals ze heeft haar nieuwe woning per 4 februari 2015 betrokken.
    Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht met uw toelichting.

Ik zie dat er op 02-01-2015 contact is opgenomen met Eneco om de aanmelding van de nieuwe woning aan te kondigen. Destijds is er geen opzegging doorgegeven voor de oude woning aan de President Paterstraat.

De leveringsovereenkomsten voor de President Paterstraat zijn pas beëindigd voor uw schoonmoeder door de aanmelding van de nieuwe bewoner. De standen die hiervoor zijn gebruikt zijn via de netbeheerder door de nieuwe bewoner aangeleverd. Dit is de reden dat de standen en de datum van 20-03-2015 word aangehouden.

Dit is tevens de reden dat er maandtermijnen in rekening zijn gebracht na 03-02-2015 en dat deze zijn meegerekend in de eindafrekening.

U kunt de standen zoals u deze heeft opgenomen met Maasdelta vergelijken met de standen op de eindafrekening. Maasdelta zou waarschijnlijk ook met de nieuwe bewoner de standen hebben opgenomen, dus ik verwacht niet dat er een verschil is. Dit zou betekenen dat uw schoonmoeder haar verbruik in rekening heeft gekregen zoals zij het pand op 03-02-2015 heeft achtergelaten.

Ik hoop u zo naar tevredenheid te hebben ingelicht.

Vincent
    Medewerker WebCare

a
    heel slecht geholpen. Als ik een nieuw huis betrek met dezelfde energieleverancier is het toch logisch dat de levering aan het oude adres stopt. En OOK de inhouding van de maandtermijnen van de oude woning. Op de eindnota van de oude woning staan andere eindgetallen van elektra en gas dan opgenomen met maasdelta. De stelling/aanname van Eneco dat de standen zouden kloppen met de eindnota is pertinent niet waar. Ik heb hier het opnameformulier ondertekend door mij en maasdelta.

a

Ook een klacht indienen over Eneco?