Klacht Eneco: Teruggave Eneco eindafrekening

Lboon1990

Wij zijn februari 2018 verhuisd naar een nieuw appartement. Ik heb Eneco gebeld en gezegd dat ik de stroom wilde stoppen op het oude adres en mee wilde laten verhuizen naar het nieuwe adres. Nu heb ik twee maanden geleden een eindafrekening ontvangen waarop stond aangegeven dat we geld terug zouden krijgen na de berekening. Een week nadat ik de brief heb ontvangen kreeg ik een rekening van februari tot mei van mijn oude adres terwijl ik dit had opgezegd! Mijn teruggave was verrekend en ik moest 115 euro bijbetalen. Ik vind dit niet correct, ik zou geld terug krijgen en nu is het op zo'n manier verrekend voor mijn oude adres terwijl ik dit online en telefonisch heb opgezegd! Ik was zeer tevreden met Eneco maar dit kan niet.

Dat ik het bedrag terug krijg wat ik terug zou krijgen en dat dit netjes wordt afgehandeld. Ik heb de mail waar in staat dat de verhuizing van het ene adres naar het andere adres is doorgeven.

Beste heer/mevrouw Boon,

Bedankt voor het delen van uw klacht. Goed dat u de onduidelijkheid rondom de eindnota van uw oude adres kenbaar maakt bij ons. Ik bekijk graag hoe het zit.

Om de situatie goed te kunnen beoordelen zoek ik graag uw gegevens erbij. Vanwege de strenge wet op privacy mag ik dit enkel doen op basis van uw klantnummer of bankrekeningnummer. Ik vraag u dan ook vriendelijk dit middels de privéoptie aan ons door te geven.

Alvast bedankt.

Beste heer Boon,

Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer. Graag leg ik u uit hoe het zit met de eindnota van uw oude adres en zou ik graag samen met u wat zaken ophelderen met betrekking tot de verhuisdatum.

De eindnota van het oude adres loopt van 31-01-2018 t/m 18-05-2018. Dit naar aanleiding van een afmelding bij verhuizing. Op deze eindnota staat dat u 226,42 euro van ons terugkrijgt. Echter bleek dat de termijnnota van mei nog niet betaalt is (als leverancier zijn wij verplicht om alle termijnen als betaald mee te nemen op de eindnota). Op diezelfde eindnota staat ook aangegeven op pagina 1 van 7 en 2 van 7, dat we het tegoed verrekenen met nog eventuele openstaande betalingen. Op pagina 2 van 7 staat: Het tegoed op deze eindnota van 226,42 euro verrekenen we met andere nog niet betaalde nota’s. U moet daarom in totaal nog 109,58 euro betalen.

Ik lees in de historie van 24 mei 2018 dat de sleuteloverdracht van uw oude woning heeft plaatsgevonden op 14 februari 2018 en niet op 18 mei 2018. In dit betreffende telefoongesprek is gevraagd om bewijs van doorgeven van deze afmelding met daarin de datum van sleuteloverdracht. Dit is namelijk niet terug te vinden in ons systeem. We hebben enkel bericht gekregen over het aanmelden van de nieuwe woning. Daarbij is geen afmelding van de oude woning doorgegeven. Er wordt in deze bevestigings- e-mail dan ook enkel gesproken over meeverhuizen van het contract. Het gebeurd namelijk vaker dan eens dat twee adressen naast elkaar moeten blijven bestaan tot een verhuizing geheel rond is. Daarom dient een afmelding van de oude woning ook apart doorgegeven te worden, zoals staat aangegeven in de betreffende e-mail van 17 februari 2018. Uiteraard enorm vervelend dat dit eerder niet duidelijk is uitgelegd. Daarvoor mijn excuses.

Graag zie ik als bijlage ook de bevestiging van de afmelding tegemoet. Dit zodat ik de eindnota op grond daarvan kan laten corrigeren. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Beste heer Boon,

Wederom bedankt voor uw reactie en het bijvoegen van de afbeelding.

Dit is niet de bevestiging waarnaar ik op zoek bent. Deze bevestiging hebben wij ook in ons bezit. Hierin staat dat u de nieuwe woning heeft aangemeld bij ons en daarmee uw contract heeft meeverhuisd. Ook wordt hierin enkel bevestigd dat de levering van energie op het nieuwe adres startte op 16 februari.

Wanneer er online een verhuizing wordt doorgegeven wordt er gevraagd om aan te geven of de oude woning moet worden afgemeld en zo ja, per welke datum de sleuteloverdracht plaatsvindt. Dit is niet aangegeven. Dat is de reden dat wij geen afmelding hebben doorgevoerd op 14 februari. Omdat u aangeeft dit wel door te hebben gegeven, vraag ik u om de bevestiging van de afmelding als bewijs toe te sturen. Indien er geen afmelding van het oude adres is doorgegeven ben u zelf verantwoordelijk voor de kosten op de eindnota.

In afwachting van deze bevestiging verblijf ik.

Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?