Klacht Eneco: Teveel in rekening gebracht.

# 319810
M weerd

Vandaag voor de 4e x gebeld met Eneco,maar nog steeds niks opgelost.
Contrakt opgezegd per 31 juli 2018 maar nu de maand aug 2018 evengoed in rekening gebracht.Onze TOON geeft veel minder in gebruik aan(ongeveer 160 euro minder) dan Eneco zelf zegt(dat dat komt omdat de TOON niet geupdate i,dan geeft hij zomaar wat aan???).Hele vreemde zaak lijkt ons!
Allerlei oplossingen genoemd maar er viel niet met Eneco tot een oplossing te komen,4 x in de wacht gezet om overleg te plegen,en uiteindelijk werd de verbinding verbroken.Bij vorige telefoongesprek afgesproken dat ze de jaarrekening zouden toesturen(7 aug 2018)en nog steeds niks ontvangen.
Vorig jaar ook al bedrag van 771.73 moeten bij betalen,Wij vragen ons af of de TOON toen wel goed zn werk deed??
Kortom erg ontevreden over de gang van zaken<wij snappen ook wel dat er een boete betaald moet worden en zijn bereid om een bedrag te betalen van 205 euro in plaats van 455(455-40incassokosten-210 maandbedrag aug 2018=205 en dit terwijl we eigenlijk nog kosten volgens TOON terug zouden moeten krijgen!wij zijn dan ook erg benieuwd naar reacties hierop en hopen alsnog snel tot een oplossing te komen!!

compensatie zie hierboven en per direct opzeggen van TOON abonnement

Beste heer, mevrouw,

Wat fijn dat U deze gang van zaken hier kenbaar maakt. Wel vind ik het jammer om te lezen dat dit zoveel om handen heeft moeten nemen. Mijn excuses hiervoor!

Bij het stoppen van een contract, of bij de jaarnota, rekent Eneco met in rekening gebrachte termijnen.
    Dit brengen wij in mindering op de energieverbruik.
    Het is dus goed mogelijk dat U nog termijn in rekening gebracht krijgt die niet specifiek overeenkomt met de periode dat de levering heeft plaatsgevonden. Zoals dit nu het geval is voor augustus bij U.

Ongeacht de bevindingen van de Toon zal een jaarnota of eindnota gemaakt worden op basis van de begin en eindstanden.

In uw geval is dat ook maar goed! De Toon was lange tijd nog niet ge-update waardoor de metingen en uitkomst niet geheel betrouwbaar waren.

De eindnota zoals deze er nu voor staat berekend dus precies de hoeveelheid energie dat U verbruikt heeft en de kosten die wij in rekening hebben gebracht. Het verschil is dan het te betalen bedrag.
    Dit bedrag heeft reeds rekening gehouden met een betaling van het termijn van augustus.

Van een compensatie is dan ook geen sprake.
    Wel kan ik U aanbieden om de openstaande kosten middels betalingsregeling af te lossen. Kan ik U hiermee een stuk op weg helpen?

Vincent
    Eneco Webcare
    M weerd
    Ik zou graag weten wat volgens jullie nou het precieze bedrag is wat momenteel openstaat en waarvan precies,want er wordt elke x aan de telefoon een ander bedrag genoemd namelijk en vind dat de incasso kosten in ieder geval niet eerlijk zijn omdat we al meerdere keren konta t hebben gehad en we tot op heden ook geen nota via de post hebben ontvangen terwijl dit was afgesproken.
    M weerd
    Ik heb net via de de bank mijn betaalde termijnen bekeken tm 31 juli gewoon 12 termijnen betaald afgelopen jaar dus snap nog steeds niet dat we dan de maand aug 2018 210 euro moeten betalen terwijl we lid zijn tm 31 juli 2018!
    Op dit moment staat er een totaal bedrag open van €455.67
    Dit betreft een termijn, de jaarnota, de eindafrekening en incassokosten.

De schuld op dit moment bedraagt €250, dit is het maandtermijn en de incassokosten bij elkaar.
    De jaarnota en eindnota zijn nog niet komen te vervallen dat gebeurt pas in de eerste week van september.

Op uw jaarnota vind U ook alle 12 betalingen terug zoals U die ook in de gegevens van uw bank kan zien. Op de eindafrekening vind U de in rekening gebrachte bedragen terug die nog niet betaald zijn.
    M weerd
    Nogmaals ik was in aug 2018 al geen lid meer dus betalen we 210 en 40 euro incassokosten niet! Of gaat u wel voor iets betalen waar u geen gebruik van maakt? Het afgelopen jaar keurig alle termijnberdragen betaald en ons contract liep tot en met 31 juli 2018, waarom snappen jullie ons niet?
    Eneco
    Het betreft ook slechts een in rekening gebrachte termijn.
    De nota zelf valt nog hoger uit, je hebt namelijk meer energie verbruikt dan dat er in rekening is gebracht of tot dusver voor betaald is.

De eindafrekening zorgt er dan ook voor dat dit recht getrokken word.
    Dit in rekening gebrachte termijn vind je ook terug in de specificatie van de eindafrekening zelf.
    M weerd
    In jullie jaarafrekening staat de maand november niet genoemd terwijl ik die wel hebt betaald dus ik heb al 210 euro extra betaald dan jullie hebben berekend,vandaar.
    Ook die staan er bij;
    Op 2-11 betaalde je voor het termijn van oktober, op 4-12 betaalde je voor november.
    Alle 12 betalingen staan in de specificatie op pagina 2 van de jaarnota.

Ook een klacht indienen over Eneco?