Opgelost door Eneco: Toon defect en kosten zijn veel te hoog om te vervangen

Werner

Ik ben klant bij Eneco en heb toon als thermostaat. Nu is de toon ongeveer 5a6 jaar oud. Ik merkte op dat de toon uit viel en weer opstartte. Dit deed toon dagelijks. Kort geleden bleef toon zelfs helemaal uit staan. Ik heb vervolgens op de site van Eneco gekeken hoe ik dit kon oplossen. Niets heeft geholpen. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Eneco en uit gelegd wat er met toon aan de hand was. Ik werd direct erop gewezen dat ik €75,- moet betalen voor een nieuwe toon. Ook als er een monteur gestuurd wordt om naar de toon te kijken. Ik vind dit wel erg belachelijk van Eneco. Ik betaal een abonnement voor toon en de toon is buiten mijn schuld defect geraakt. Daar naast heb ik kort geleden mijn contract bij Eneco nieuwd. De medewerker van Eneco zei dat ik een nieuwe toon kan krijgen omdat ik een mijn contract heb vernieuwd. Ik kreeg een telefoonnummer waar ik naar moest bellen om dat voor elkaar te krijgen. Maar helaas, ik moest dan ook weer €75,- betalen. Nu heb ik dus een toon aan de wand die niet aan gaat en kan ik dus de verwarming niet meer bedienen. Ik word dus gedwongen om €75,- te betalen om mijn verwarming weer te mogen bedienen. Te gek voor woorden.

Ik wil dat de toon kosteloos vervangen wordt voor een nieuwe.

Werner
    Helaas heeft de ketel module niet geholpen. Ook met de nieuwe ketel module gaat toon helemaal uit en is niet meer aan te krijgen. Ik moet geluk hebben dat toon uit zichzelf aangaat.

Werner
Eneco heeft een nieuwe toon aangeboden en de kosten worden door Eneco gecrediteerd. Wij wachten nu alleen op de uitvoering. De uitvoering: Helaas, er hangt nu een nieuwe toon aan de muur die ook niets doet en uitzichzelf random opstart en na enige tijd weer uitgaat. De monteur heeft alleen het achterplaatje vervangen voor de nieuwe toon en verder alle modules in de doos achtergelaten. Het probleem is dus niet opgelost. Eneco heeft wederom contact met mij opgenomen. Door goed uitvragen van Eneco, zijn we op het probleem gestuit, namelijk de adapter van de Ketel module. Deze had de 1e monteur over de ketel laten lopen en deze is door de hitte uitgedroogd. Daardoor is er een breuk in de kabel ontstaan. De 2e monteur had deze adapter niet vervangen. Nu is het probleem opgelost.

Ook een klacht indienen over Eneco?