Klacht Eneco: Toon functioneert niet en niemand lijkt te kunnen helpen

Marco zonder inzicht

Aardige mensen bij Eneco en Toon, Dat zonder meer. Maar dat helpt mij niet. Vandaag 3 uur aan de telefoon geweest maar word van de ene naar de andere medewerker doorverbonden, van Eneco naar Toon en andersom. Nadat ik afgelopen jaar enorm geschrokken ben van een een bijzonder vervelende naheffing bij de eindafrekening van mijn vorige energieleverancier besloot ik om direct 16 zonnepanelen te kopen en over te stappen naar Eneco vanwege hun handige Slimme Thermostaat "De Toon" hebben waarmee je continue inzicht hebt in het verbruik van gas en electriciteit en bovendien in de opbrengst van je zonnepanelen. Kosten van de Toon met zonnepanelenmodule waren € 375,- Even slikken natuurlijk, maar dan heb je ook wat, namelijk Inzicht en Geen nare verrassingen meer bij de eindafrekening.
Ik lees nu al maandenlang op mijn Toon dat alles er prima uit ziet, intussen verbruik ik al € 258,- minder dan verwacht!
Vanmorgen bedacht ik dus dat dit misschien een goed moment was om bij MijnEneco in te loggen om mijn maandbedrag te verlagen. Nu bleek die pagina niet de juiste info te hebben en deze verwees mij naar de Eneco-App. Dus heb ik vanmorgen ook de Eneco-App geïnstalleerd en toen kreeg ik direct de melding "Oeps, je verbruikt meer dan verwacht !" terwijl mijn Toon zegt: "Je gaat prima zo, je hebt alweer minder verbruikt dan verwacht !"
Dus ik direct in die App gekeken hoe het er dit jaar in totaal voor staat maar de App meldt: "Balen ! Deze info hebben we voor jou niet".
Nu probeer in dus al bijna 3 uur telefonisch te achterhalen wat mijn verbruik is en of mijn maandbedrag klopt maar niemand weet het ! De bijzonder vriendelijke meneer van Toon heeft in anderhalf uur, met veel overleg met collega's en leidinggevenden niet kunnen achterhalen waar het aan ligt maar kwam niet verder dan de eindconclusie: "wacht maar op de Jaarrekening, daar staat alles in en dat zal zeker kloppen".
Die Toon staat overigens hardstikke goed op mijn muur, mooie afbeeldingen en een écht mooie display. Een sieraad voor mijn huis, maar voor die € 375,- had ik ook een leuk schilderij kunnen kopen.

Ik wil het inzicht dat mij beloofd is óf mijn geld terug. Bovendien lijkt een bloemetje me ook wel op z'n plaats vanwege het 3 uur vruchteloos telefoneren met de verschillende helpdesks

Eneco
    Beste heer Alders,

Wat spijtig dat u zoveel tijd en moeite kwijt bent aan het achterhalen van uw verbruik en om na te gaan of u nog goed zit met uw termijnbedrag.
    Graag help ik u middels deze klacht verder.
    Kunt u uw klantnummer doorgeven? Dan zoek ik al uw gegevens op. Op basis van de postcode, het huisnummer en uw naam krijg ik geen gegevens naar voren.

Ik verneem het graag!

Danielle
    Eneco Webcare
    Marco zonder inzicht
    Goedemiddag,
    de aansluiting staat op naam van mijn vrouw E. van Kampen
    Klantnummer 40505598
    Ons adres is Batenburg 214 7423 XS in Deventer

Ik had bij het invullen op Klachtenkompas moeite met het invullen vandaar dat ik nummer 216 heb ingevuld.

Ik ben razend benieuwd of u er wel in slaagt waar een aantal collega's van u de handdoek in de ring moetsen gooien.
    Dank alvast.

Marco Alders
    Eneco
    Beste heer Alders,

Dank voor het doorgeven van de gegevens.
    Het e.e.a. zie ik terug over de moeite en tijd die u er in heeft gestoken om duidelijk te krijgen hoe u ervoor staat, aangezien Toon en de Mijn Eneco app niet overeenkomen.
    Het ene staat inderdaad los van het andere. De Mijn Eneco app houdt geen rekening met de teruglevering, dat is niet ingericht. Toon is eigenlijk beter in de gaten te houden, want de opwek en teruglevering is daar netjes in te zien.
    Ik heb de meterstanden van vandaag erbij gepakt en ik heb een herberekening gemaakt via ons systeem. Het blijkt dat u er goed voor staat, aangezien de berekening uitkomt op een nieuw termijnbedrag tot aan de volgende jaarnota van rond de €125. Dit is niet exact, maar wel een richtlijn.

Ik hoop u hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven en mocht u hier verdere vragen over hebben, dan verneem ik het uiteraard graag!

Danielle
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?